کتاب داریوش و ایرانیان

Darius and the Iranians
تاریخ فرهنگ و تمدن هخامنشیان، کتاب اول و دوم
کد کتاب : 11512
مترجم : پروریز رجبی
شابک : 9789649971209
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 492
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب داریوش و ایرانیان اثر والتر هینتس

کتاب «داریوش و ایرانیان، تاریخ فرهنگ و تمدن هخامنشیان» نوشته ی «والتر هینتس» و ترجمه ی «پرویز رجبی» است. تاریخ ایران برای خیلی از افراد جذاب است و در بین تاریخی که از ایران به جا مانده تاریخ هخامنشیان به واسطه ی تمدن موجود در آن از اهمیت زیادی برخوردار است و این کتاب برای علاقمندان این مباحث، اثری جذاب است.

والتر هینتس (به آلمانی: Walther Hinz) (متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۰۶ در اشتوتگارت - درگذشت در ۱۲ نوامبر ۱۹۹۲ در گوتینگن) یکی از دانشمندان شاخص در میان ده‌ها ایران‌شناس بزرگ آلمانی است که در دو سده گذشته، پژوهش‌های بنیادین و بی‌همتایی را به جهان ایران‌شناسی عرضه داشتند. هینتس (۱۹۰۶–۱۹۹۲) ایران‌شناسی پرکار و به ویژه متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام بود. او در بسیاری از حوزه‌های مطالعات ایرانی (همچون تاریخ و تمدن هخامنشیان و ساسانیان، زرتشت‌شناسی، کتیبه‌شناسی، تاریخ صفویه و علم اوزان و مقادیر)، صاحب پژوهش‌هایی ناب و گسترده بود که در کتاب‌ها و مقاله‌های بی‌شماری از او منتشر شده‌اند. هر چند که بسیاری از این دستاوردها در میان ایرانیان به کلی ناشناخته و مهجور مانده‌است.

کتاب داریوش و ایرانیان

والتر هینتس
والتر هینتس متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۰۶ در اشتوتگارت - درگذشت در ۱۲ نوامبر ۱۹۹۲ در گوتینگن، یکی از دانشمندان شاخص در میان ده‌ها ایران‌شناس بزرگ آلمانی است که در دو سده گذشته، پژوهش‌های بنیادین و بی‌همتایی را به جهان ایران‌شناسی عرضه داشتند. هینتس (۱۹۰۶–۱۹۹۲) ایران‌شناسی پرکار و به ویژه متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام بود. او در بسیاری از حوزه‌های مطالعات ایرانی (همچون تاریخ و تمدن هخامنشیان و ساسانیان، زرتشت‌شناسی، کتیبه‌شناسی، تاریخ صف...