کتاب شب هنگام در شیلی

By Night in Chile
کد کتاب : 12859
مترجم :
شابک : 9789641912385
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

شبانه ی شیلی
Nocturno de Chile
کد کتاب : 12860
مترجم :
شابک : 9786009371914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شب هنگام در شیلی اثر روبرتو بولانیو

کتاب «شب هنگام در شیلی» رمانی نوشته ی «روبرتو بولانیو» است که اولین بار در سال 2000 انتشار یافت. در طول یک شب، کشیشی شیلیایی به نام «پدر سباستین اوروتیا لاکروآ» که هم منتقد ادبی است و هم شاعری نه چندان شناخته شده، برخی از مهم ترین رویدادهای زندگی اش را به خاطر می آورد. او اعتقاد دارد به زودی خواهد مرد، و در هذیان های تب آلودش، شخصیت هایی گوناگون—چه واقعی و چه تخیلی—مانند هیولاهایی ترسناک در برابر او ظاهر می شوند. در میان این مواجهات، با چهره های مختلفی آشنا می شویم: شاعر بزرگ «پابلو نرودا»، نویسنده ی آلمانی «ارنست یونگر»، «ژنرال پینوشه» که «پدر لاکروآ» او را با «مارکسیسم» آشنا می کند، و همینطور گروهی از روشنفکران شیلیایی که زندگیشان در طول دوره ای سرشار از ناآرامی های سیاسی، با زندگی او گره خورده است.

کتاب شب هنگام در شیلی


ویژگی های کتاب شب هنگام در شیلی

«روبرتو بولانیو» از نویسندگان برجسته در ادبیات آمریکای لاتین

روبرتو بولانیو
روبرتو بولانیو، زاده ی 15 ژوئیه 1953 و درگذشته ی 28 آوریل 2003، نویسنده و شاعر شیلیایی و از پیشگامان موج نوی داستان نویسی آمریکای جنوبی است.او زندگی ای را از سر گذراند که مشخصه ی اصلی اش آوارگی بود. پدرش راننده کامیون و مادرش معلم بود. در زمان کودکی بولانیو، او و خانواده اش بین شهرهای مختلف شیلی سرگردان بودند و بالاخره در سال 1968 به مکزیکوسیتی مهاجرت کردند. در این زمان، اشتهای او به ادبیات سر باز کرد و چنان حریصانه می خواند که به بت تمام زندگی اش، خورخه لوئیس بورخس پهلو می زد.روبرتو هر چه به...
نکوداشت های کتاب شب هنگام در شیلی
A heart-stopping and hypnotic work from an astonishing writer.
اثری نفسگیر و مسحورکننده از نویسنده ای حیرت انگیز.
Barnes & Noble

A wonderful torrent of emotion, a brilliant historical meditation, a captivating fantasy.
یک سیل شگفت آور از عاطفه، یک تأمل تاریخی درخشان، یک فانتزی جذاب.
Susan Sontag

One of the finest early works by legendary Chilean writer, Roberto Bolaño.
یکی از بهترین آثار اولیه ی نویسنده ی شیلیایی افسانه ای، «روبرتو بولانیو».
Penguin

قسمت هایی از کتاب شب هنگام در شیلی (لذت متن)
من در حال مرگم. ولی هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارم. من در خود و با خود به آرامش رسیده بودم. در صلح و آرامش. ولی همه چیز نابهنگام متلاشی شد.

نمی دانم چطور به اینجا رسیدم. گاه خود را می بینم که روی یک آرنجم تکیه داده ام، کلماتی را بیهوده و بی معنی تکرار می کنم، در رویا و خیال فرو می روم و می کوشم با خود آشتی کنم. اما گاهی حتی نام خود را به یاد نمی آورم.

بگذارید این نکته را روشن کنم، منظورم آن نیست که دعوا راه بیندازم، هرگز چنین قصدی نداشته ام، نیت من آشتی و قبول مسئولیت از سوی فرد در قبال کردار، گفتار و سکوتش است. من آدمی منطقی هستم، همیشه منطقی بوده ام.