کتاب ترانه ای برای سینما

Ballaciner
کد کتاب : 13641
مترجم :
شابک : 978-6004053259
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ترانه ای برای سینما اثر ژان ماری گوستاو لوکلزیو

این کتاب به شکلی ساده، توصیفی و خواندنی پیرامون سینما، عناصر آن و تجربه و احساس نویسنده در مقابل آن نگارش شده است.

کتاب ترانه ای برای سینما

ژان ماری گوستاو لوکلزیو
ژان ماری گوستاو لو کلزیو، زاده ی ۱۳ آوریل ۱۹۴۰، نویسنده ی معاصر فرانسوی است. اولین اثر او رمان بازجویی در سال ۱۹۶۳ جایزه ی رنودو را به خود اختصاص داد. تاکنون حدود ۴۰ کتاب از جمله مجموعه داستان های کوتاه و رمان های وی منتشر شده اند. جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۸ میلادی از سوی آکادمی سلطنتی سوئد به او تعلق گرفت.لوکلزیو در سال ۱۹۴۰ در شهر نیس فرانسه متولد شد، پدرش در زمان جنگ جهانی دوم در نیجریه خدمت می کرد، از همین روی در کودکی دو سال در نیجریه زندگی کرد. پس از اتمام دوره ی دبیرستان در نیس به دا...
قسمت هایی از کتاب ترانه ای برای سینما (لذت متن)
با این حال از تئاتر فاصله بسیاری دارد. کندی و سنگینی ریتم، حس غریبی که دکور صحنه ها را در برگرفته، این خویشتن داری مداوم، سنگینی سکوت ها و به ویژه این ساختار سیاه و سفید فوق العاده با چهره های متمایز در مرکز محدوده ای تاریک، ترکیب بندی در عمق که با نور کم جان روز که از پنجره ای باریک می تابد، روشن می شود. همه این ها شخصیت ها را بسیار به ما نزدیک می کند، گویی که در داخل خانه پدری بورگن ها هستیم، به مرکز درام کشیده می شویم تا در آن سهیم شویم. این دقیقا همان تفاوت میان هنر سینما و هنر صحنه است.

به لطف مادرم، دست مرد بزرگ را لمس کرده بودم! پدر لافکادیو! ژید، ولز، کوکتو، شاید سارتر، کاموی بارانی به تن ، که در یک رونمایی کتاب از او امضا گرفتم : به سختی می شود تصور کرد که حضور این همه نابغه برای مرد جوان هفده ساله ای که در ضمن خجالتی و فاقد اعتمادبه نفس بود و هیچ چیز از زندگی نمی دانست، ضمن این که معاشرانش فقط تنی چند از همکلاسی هایش بودند و در انگشت شماری اتفاق هنری در شهری که درآن زندگی می کرد که چنین کم می شناختش شرکت کرده بود، چه معنایی داشت. اما مستعد ستایش و سرشار از آرزویی رویایی : ایفای نقشی، هر چند اندک در زمینه ای کشف نشده. من همین آتش درون را در هر یک از ملاقات های بزرگم برای جشنواره کن باز یافتم. هیجان با من بود و هرگز رهایم نکرد.