کتاب مروارید

The Collected Stories of Katherine Mansfield
کد کتاب : 13724
مترجم : غلام مرادی
شابک : 978-9648249934
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1919
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت
کاترین منسفیلد
کتلین مَنسفیلد مری (به انگلیسی: Kathleen Mansfield Murry) نویسنده داستان کوتاه نوگرای اهل نیوزیلند بود. تخلص او کاترین منسفیلد بود. همانند بسیاری دیگر از نویسندگان بزرگ داستان کوتاه (چخوف، موپاسان و پو) کاترین منسفیلد در جوانی مرد. او پس از یک دوره زندگی فوق العاده نامتعارف در سال 1923 از بیماری سل درگذشت. آوازه‌ی نویسندگی او در گرو چهل و دو داستان کوتاه و یک مجموعه‌ی نقد و یک دسته نامه‌ی افشاگر و یک سفرنامه‌ی زیباست.منسفیلد با نام اصلی کتلین بیچم دختر یک بانکدار توانگر نی...
قسمت هایی از کتاب مروارید (لذت متن)
بالاخره منزل خودش! در را بست، چراغ را روشن کرد. کلاه، کت، دامن و بلوزش را درآورد، فلانل قدیمی‎اش را از چوب رختی برداشت و به تن کرد. بعد بند پوتین‎‎‎هایش را باز کرد، جوراب‎‎‎هایش آن‎قدر خیس نبودند که آن‎ها را عوض کند. رفت جلوی دستشویی؛ باز امروز آفتابه پر آب نشده است، به اندازه‎ای آب وجود داشت که ابری را خیس کند، و رزین داشت از کاسه سرریز می‎شد. این دومین بار بود که او به خاطر آن صورتش را چنگ انداخت.

تصور کنید جای این دو نفر عوض می‎شد. روسابل با هاری به منزل می رفت. مطمئنا همدیگر را دوست داشتند، نه این که نامزد باشند و به احتمال خیلی زیاد می‎گفت: « هرگز ازدواج نمی‎کنم. » هاری در درشکه منتظر می‎ماند تا خدمتکار به دنبال روسابل، جعبه حاوی کلاه را به طبقه بالا ببرد. بعد اتاق خواب بزرگ مملو از گلدان‎های نقره‎ای تیره با رزهای صورتی و سفید. جلو آینه می‎نشست و خدمتکار کوچولوی فرانسوی کلاه او را می‎بست و برایش یک روسری نازک و زیبا و یک جفت دستکش سفید چرمی دیگر می‎آورد - چون آن روز صبح که می‎خواست یکی از آنها را بپوشد، دکمه‎اش افتاده بود.