کتاب مردی در دور دست

Un Homme À Distance
کد کتاب : 137499
مترجم : فرزانه فری
شابک : 978-6220405276
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 آبان

معرفی کتاب مردی در دور دست اثر کاترین پانکول

کتاب «مردی در دوردست» رمانی عاشقانه به قلم «کاترین پانکول» نویسنده‌ی فرانسوی است که بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.
روایت‌های داستانی از شیوه‌های مختلفی بهره‌ می‌برند که اگر به‌درستی انتخاب شده باشند، می‌توانند تاثیر مهمی در گسترش داستان و پلات اثر داشته باشند. یکی از فرم‌های روایت استفاده از شیوه‌ی مکاتبه‌ای یا نامه محور است. این فرم که بیشتر در ادبیات کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گرفت، در آثار نویسندگانی چون داستایوفسکی و جین وبستر قابل‌مشاهده است. رمان معروف بابا لنگ‌دراز که اقتباس‌های مختلفی از آن به شکل انیمه و تئاتر و... ساخته شده است یکی از موفق‌ترین آثاری است که به شیوه‌ی نامه نگارانه طراحی شده است. امکان ویژه‌ای که این فرم روایت در اختیار نویسنده می‌گذارد، نمایش درونیات شخصیت‌های داستان است بدون اینکه لازم باشد زاویه‌ دید دچار تغییر شود.
رمان «مردی در دوست» هم به شیوه‌ی استادانه‌ای از این شکل روایت بهره برده است. این رمانی، داستان زن جوانی به نام کی است که در یک کتاب‌فروشی بزرگ مشغول به کار است. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که مردی امریکایی به نام جاناتان وارد جهان خانم کی فرانسوی می‌شود. جاناتان در ابتدا یک مشتری معمولی است که لیستی از کتاب‌های نایاب را در اختیار کتاب‌فروشی قرار می‌دهد تا برایش تهیه کنند. این لیست اولین ارتباط او با کی را رقم می‌زند. در ادامه کی درگیر تهیه و ارسال و نامه‌نگاری با جاناتان می‌شود و رفته‌رفته لحن نامه‌های هر دو تغییر می‌کند. کی و جاناتان گویا حرف‌های نگوی زندگی‌شان را، رازهای سربه‌مهر تمام عمرشان با این روش برای هم فاش می‌کنند و فضای اعتماد و اطمینان بین این مرد و زن ساخته می‌شود. در ادامه صحبت‌ها عاشقانه می‌شود و این نامه‌نگاری کاری به سطوح جدیدی از احساسات پیشرفت می‌کند.
روند داستان به‌گونه‌ای است که تا بخشی از داستان می‌شود حدس زد که در ادامه چه چیزی رخ خواهد داد. اما یک‌سوم پایانی رمان تمام محاسبات را به هم می‌ریزد. اینجا جایی است که نویسنده مهارت خود در قصه‌گویی را به رخ می‌کشد و داستان را به شرایط جدیدتری سوق می‌دهد. رمان «مردی در دوردست» رمانی نه‌تنها عاشقانه که مرموز است و با گسترش خود ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد.
کاترین پانکول یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر فرانسوی است که سه‌گانه رمان‌هایش که تحت تاثیر حیوانات نوشته و نام‌گذاری شده است بین مخاطبان ادبیات فرانسه بسیار پرطرف‌دار است.

کتاب مردی در دور دست

کاترین پانکول
کاترین پانکول (زاده ۲۲ اکتبر ۱۹۵۴) روزنامه‌نگار و رمان‌نویس فرانسوی است. کتاب های او به حدود 30 زبان ترجمه شده و میلیون ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده است. در ایالات متحده، او را به عنوان نویسنده کتاب چشمان زرد کروکودیل ها (پنگوئن، 2013) و دنباله آن، والس آهسته لاک پشت ها (پنگوئن، 2016) می شناسند که هر دو توسط ویلیام رودرمور ترجمه شده اند.