کتاب عصاره ای از کتاب غیبت شیخ طوسی

absence
کد کتاب : 138474
مترجم :
شابک : ‭978-6226837460‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی عصاره ای از کتاب غیبت شیخ طوسی اثر شیخ طوسی

کتاب الغیبة، کتابی درباره غیبت امام زمان از شیخ طوسی است که از منابع با اهمیت در زمینه شناخت امام زمان و مسئله غیبت به حساب می آید. کتاب الغیبه در هشت ،فصل دیدگاههای شیعه درباره حضرت مهدی را مطرح کرده و به شبهات و اشکالاتی که درباره غیبت آن حضرت مطرح بوده با ادله قرآنی و روایی و عقلی پاسخ داده است. کتاب الغیبه را از بهترین کتابهایی دانسته اند که درباره امام زمان و دفع شبهات غیبت کبرا نگاشته شده است.
آقا بزرگ تهرانی این کتاب را در برگیرنده قویترین استدلالهای عقلی و نقلی بر وجود امام زمان و علت غیبت او و علائم ظهور در آخرالزمان معرفی کرده است. این کتاب از زمان نگارش تاکنون مورد توجه عالمان شیعه و محققان قرار گرفته و در نگارشها بسیار به آن استناد شده است.
در مجموعه عصاره به دنبال این بودیم که همه مفاهیم و محتوای موجود در کتاب را به مخاطب ارائه دهیم. البته با این تفاوت که روایاتی را دستچین کرده ایم که کامل تر و جامع تر و شامل تر از روایات دیگر است.

کتاب عصاره ای از کتاب غیبت شیخ طوسی

شیخ طوسی
محمد بن حسن طوسی معروف به شیخ طوسی، شیخ‌الطایفه و شیخ، از علمای ایرانی شیعه در قرون چهارم و پنجم هجری قمری بود. او معاصر سلطان محمود غزنوی، حکومت آل بویه، شیخ صدوق، فردوسی، شیخ مفید، ابن سینا، ابوریحان بیرونی و سید مرتضی بوده است.به نوشته ابوالقاسم گرجی، طوسی توانست مکتب اجتهادی فقه جعفری را در برابر مکاتب فقهی اهل سنت به استقلال برساند و آن را کامل کند. دستاوردهای علمی وی در علم حدیث، رجال، اصول، فقه، کلام و تفسیر شیعه چنان بود که علمای بعدی از جمله علامه حلی وی را رئیس طایفه شیعه نامید...