کتاب کمدی اشتباهات

The Comedy of Errors
کد کتاب : 39486
مترجم :
شابک : 978-6222041670
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1594
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

نمایشنامه کمدی اشتباهات
The Comedy of Errors
کد کتاب : 139346
مترجم :
شابک : 978-9641225003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1594
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 آبان

معرفی کتاب کمدی اشتباهات اثر ویلیام شکسپیر

«کمدی اشتباهات» از مجموعه کتاب‌های «شکسپیر خندان» است. این مجموعه هفت کتاب از آثار کمدی شکسپیر را دربرمی‌گیرد. این مجموعه برای آشنایی نوجوانان با آثار شکسپیر طراحی شده است. این آثار از حالت نمایشنامه خارج شده و به شکل داستان بازنویسی شده‌اند. بازنویسی نمایشنامه «کمدی اشتباهات» را نوید سید علی اکبر انجام داده است. تصویرهای این مجموعه مربوط به یک تصویرساز قدیمی در قرن ۱۸ است که برای نمایشنامه تصویرسازی کرده و در این مجموعه از همان تصاویر استفاده شده است.
«کمدی اشتباهات» نمایشنامه‌ای کمدی است که شکسپیر آن را در حدود سال‌های ۱۵۹۲ تا ۱۵۹۴ نوشته است و ماجرای دو جفت دو قلو است. این دو جفت دوقلو به‌خاطر طوفان در دریا از هم جدا می‌شوند. یک جفت از این دوقلوها از اشراف‌زادگان می‌شوند و جفت دیگر از خدمتکاران. سال‌ها بعد این جفت‌ها بر اثر اتفاقی با هم روبرو می‌شوند و موقعیت‌های طنزی ایجاد می‌شود. این موقعیت‌ها بیشتر به خاطر سردرگمی در شناخت هویت شخصیت‌ها بنا شده‌اند. سوتفاهم‌ها و اشتباهات بین شخصیت‌ها موقعیت‌های خنده‌داری را به‌وجود می‌آورد.
این نمایشنامه یکی از نخستین و کوتاه‌ترین نمایشنامه‌های شکسپیر است. کمدی‌های او اغلب متکی به موقعیت هستند و قدرت قصه‌پردازی شکسپیر در آثار کمدیش همانند تراژدی‌هایش است. او در کمدی‌هایش از جمله همین نمایشنامه «کمدی اشتباهات» مخاطب را از پیچ و خم رخدادهای دراماتیک عبور می‌دهد و هم‌زمان موقعیت‌های طنزی را نیز خلق می‌کند. علاوه بر این قدرت کلام و شخصیت تیزبین او طنزی زبانی را به نمایش می‌گذارد که مخاطب از آن لذت می‌برد.
شکسپیر بسیاری از کارهایش را با الهام از متون کهن و نقل‌های شفاهی خلق کرده است اما در نهایت آثارش دارای هویتی مستقل هستند. «کمدی اشتباهات» نیز با الهام از نمایشنامه «برادران مناخموس» اثر پولوتس نمایشنامه‌نویس رومی، نوشته است. موقعیت‌ها و قصۀ این دو نمایشنامه بسیار شبیه به هم هستند. اما توانایی زبانی و تسلطش بر تکنیک و موقعیت‌های طنز به این نمایش هویت مستقلی داده است. شکسپیر به شکل ماهرانه‌ای شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف کمدی را در این نمایشنامه به کار می‌گیرد. به کارگیری شخصیت‌های جسور مجنون و دلقک، کارناوال‌ها، جشن‌ها و رسوم مختلف و... برخی از این تکنیک‌ها هستند.
برخی شکسپیر را بزرگترین نمایشنامه‌نویس تاریخ می‌دانند. از این رو خواندن آثار او هم برای نمایشنامه‌نویسان جنبۀ آموزشی دارد و هم برای مخاطب عام لذتبخش است. اما خواندن نمایشنامه به راحتی و لذت‌بخشی خواندن رمان و داستان نیست، به خصوص برای نوجوانان. از این رو، بازنویسی این نمایشنامه‌ها در قالب داستان برای مخاطب نوجوان می‌تواند اولین گام برای ورود آن‌ها به جهان پر رمز و راز و پیچیدۀ شکسپیر باشد.

کتاب کمدی اشتباهات

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...