کتاب سرزمین بی صاحب

unowned land
کد کتاب : 139707
مترجم :
شابک : ‭978-6003679238‬
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب سرزمین بی صاحب اثر گراهام گرین

کتاب «سرزمین بی‌صاحب» نوشته گراهام گرین، نویسنده انگلیسی است. این کتاب در دسته ادبیات داستانی با بن مایه تاریخی تقسیم‌بندی می شود و به دوران جنگ سرد در بلوک شوروی و کشورهای غربی می پردازد. داستان در آلمان شرقی تحت اشغال شوروی و پس از جنگ جهانی دوم روایت می‌شود.
«سرزمین بی‌صاحب» به مسائل جاسوسی، خرافات و خیانت در بستر جنگ سرد می‌پردازد و تمام ویژگی‌های معروف‌ترین آثار گرین را در خود دارد. داستان از جایی آغاز می‌شود که مردی جاسوس به نام براون در پوشش فردی معمولی که قرار است تعطیلات خود را در کوه‌های هارتس آلمان بگذراند به این منطقه سفر می‌کند. ماموریت براون این است که میکروفیلمی که در دست روس‌ها قرار دارد را به دست آورد. او در جایی که فاصله کمی با منطقه ممنوعه تحت اشغال روسیه دارد و به پرده آهنین معروف است ساکن می‌شود. مراسمی مذهبی در این منطقه از سوی کاتولیک‌ها به طور مرتب انجام می‌شود. کاتولیک‌ها به طور مداوم برای زیارت به غاری در نزدیکی شهر ایلسنهوف می‌روند. ایلسنهوف شهری نزدیک منطقه هارتس است که مردم آن بیشتر پروتستان هستند. ماجرا این است که ایلسنهوف تحت اشغال روسیه قرار دارد و روس‌ها در این منطقه در پی ذخایر اورانیومی هستند که به تازگی کشف شده است. از سوی دیگر آمریکایی ها و بریتانیایی ها هم به اورانیوم کشف شده علاقمند هستند و می‌خواهند آن را به دست آورند. در نتیجه منطقه پر از جاسوس و مکان‌های ممنوعه است و نیروهای امنیتی برای پیدا کردن ردی از اورانیوم تلاش می‌کنند.
براون یک شب، به منطقه ممنوعه روسیه در ایلسنهوف می‌رود و با دیدن مکان‌هایی در آن جا فکر می‌کند به مکان زیارتی کاتولیک‌ها پا گذاشته است اما او از سوی نیروهای نظامی و امنیتی، دستگیر و بازجویی می‌شود. براون در بازداشت با فردی دوست و همدست می‌شود تا بتوانند از بازداشتگاه روس‌ها فرار کنند. آن‌ها نقشه‌ای پر خطر می‌کشند. داستان در ادامه جستجویی پرچالش و روانشناختی همراه با ترس و اضطراب برای عبور از مرزها است.

کتاب سرزمین بی صاحب

گراهام گرین
هنری گراهام گرین (به انگلیسی: Henry Graham Greene) (زاده ی ۲ اکتبر ۱۹۰۴، درگذشته ی ۳ آوریل ۱۹۹۱) رمان نویس، نمایشنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسنده ی پرکار داستان های کوتاه انگلیسی بود.او در طول عمر طولانیش در غالب معرکه های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان هایش عمدتا در متن همین وقایع قرن بیستم می گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را نشان می دهد.محصول کمابیش هفتاد سال قلم زدن او ۶۴ کتاب است: از جمله ۲۸ رمان، ۴ زندگینامه ی خود نوشت،...