کتاب قلبت را به تپش وادار

Strike your Heart
کد کتاب : 15000
مترجم :
شابک : 978-6222010294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

«آملی نوتوم» از نویسندگان پرفروش در ادبیات بلژیک

معرفی کتاب قلبت را به تپش وادار اثر آملی نوتوم

کتاب «قلبت را به تپش وادار» رمانی نوشته «آملی نوتوم» است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. «ماری» دختری بسیار زیبا و جذاب است که معمولا حسادت اطرافیان خود را برمی انگیزد. اما این جایگاه حسادت برانگیز زمانی مشکل ساز می شود که سرنوشت واقعی و نه چندان خارق العاده «ماری» رقم می خورد: بارداری، ازدواج زودهنگام، و مادر شدن در شهری کوچک و کسالت آور. هیچ چیز او را خوشحال نمی کند، حتی جشن عروسی بی نقصش، یا خانه زیبایی که دارد، یا دختر کوچک و دوست داشتنی اش. اما دختر «ماری» که «دیان» نام دارد، ستاره اصلی این داستان است. زندگی او به واسطه سردی و حسادت مادرش شکل می گیرد، آن هم به شیوه هایی که اصلا قابل پیش بینی نیست. بخش های بعدی روایت، به روابط «دیان» با سایر زنان در زندگی اش می گردازد: مادربزرگش، خواهر او، بهترین دوستش، و مهم تر از همه، زنی که در دانشگاه پزشکی ملاقات می کند و دختر این زن.

کتاب قلبت را به تپش وادار

آملی نوتوم
فابین کلر نوتوم «املی نوتوم (Amélie Nothomb)» در نهم ژوئیۀ سال 1966 در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک متولد شد. ولی او در زندگی نامه اش خود را اَمِلی نوتوم متولد سال1967 در کوبۀ ژاپن معرفی می کند. پدرش بارون پاتریک نوتوم، دیپلمات بلژیکی کمی بعد از تولد اَمِیلی به عنوان کنسول به ژاپن منتقل می شود. امیلی پنج سال در ژاپن زندگی می کند. تأثیر این پنج سال بر روحیات نویسنده در آثارش منعکس می شود. ولی تجربۀ دور از وطن بودن املی به ژاپن ختم نمی شود. او به طور متوالی همراه خانواده اش به پک...
نکوداشت های کتاب قلبت را به تپش وادار
With a lifetime of wisdom about how we cope with the weaknesses of those closest to us.
با خردی ابدی درباره این که چگونه می توانیم با ضعف های نزدیک ترین افراد به خودمان کنار آییم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A simple yet deeply complex study of a mother-daughter relationship.
پژوهشی ساده و در عین حال عمیقا پیچیده از رابطه میان یک مادر و دختر.
Washington Post Washington Post

A dynamic, rich novel that is brisk and short, yet also covers a great deal.
رمانی پویا و غنی که سریع و کوتاه است، اما در عین حال به موضوعات زیادی می پردازد.
Complete Review

قسمت هایی از کتاب قلبت را به تپش وادار (لذت متن)
قبل از این که او ببیندش، از آنجا گریخت، ولی زجری که از دیدن دوباره ی او متحمل شد، چنان شدید بود که لطمات روحی بی اندازه ای به او وارد آورد.

فقط کار و تلاش برای او خطری در بر نداشت. پس یکسره به کار پرداخت. موفق شد مدرک دیپلم دبیرستان را با بالاترین درجه بگیرد و در دانشگاه همان شهر که شهرت زیادی داشت، در رشته پزشکی ثبت نام کند. چون نمی خواست زیر بار دین هیچ کسی برود، برای تابستان در جست و جوی کار دانشجویی برآمد.

«الیزابت» از این که «دیان»، برعکس تابستان های گذشته، در ایام تعطیلات آن ها را همراهی نمی کرد، متأسف بود. او خودش هم با آرزوی وکیل شدن، در دانشکده حقوق نام نویسی کرده بود. زندگی «دیان» با شروع کلاس های دانشگاه، ریتم غیر اصولی و بی رحمانه ای پیدا کرد.