کتاب ولگردهای دارما

The Dharma Bums
  • 15 % تخفیف
    200,000 | 170,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزنه روزنه
    نویسنده:
کد کتاب : 1549
مترجم :
شابک : 978-964-334-431-3
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

جک کروآک از برجسته ترین و پرفروش ترین نویسندگان آمریکا

معرفی کتاب ولگردهای دارما اثر جک کروآک

کتاب ولگردهای دارما، رمانی نوشته ی جک کروآک است که اولین بار در سال 1958 منتشر شد. این رمان، اثری بسیار جذاب است که به موضوعاتی چون دوستی، جست و جوی معنا و جذابیت های طبیعت می پردازد. کتاب ولگردهای دارما که یک سال پس از انتشار «در راه» به چاپ رسید، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و قدرتمندترین رمان های کروآک در نظر گرفته می شود. داستان این کتاب به دو جوان آمریکاییِ پرانرژی می پردازد: بودیست، شاعر و کوهنوردی به نام جفی رایدر، و نویسنده ای خوش قلب به نام ری اسمیت. جست و جوی این دو شخصیت برای یافتن حقیقت، آن ها را وارد سفری حماسی می کند؛ از جلسه های شعرخوانی در سان فرانسیسکو گرفته تا انزوا و کوهنوردی در رشته کوه های سیرا.

کتاب ولگردهای دارما

جک کروآک
جک کرواک با نام اصلی ژان-لوئی کرواک، رمان نویس و شاعر آمریکایی فرانسوی تبار در ۱۲ مارس ۱۹۲۲ در لوول، ماساچوست به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد، سپس در دانشگاه کلمبیا و در رشته ی فوتبال تحصیل کرد. در این دانشگاه او با آلن گینزبرگ و ویلیام اس. باروز آشنا شد و این سه تبدیل به اعضای مرکزی نویسندگان نسل بیت شدند. او بت شکنی ادبی در کنار ویلیام باروز و آلن گینزبرگ به حساب می آید. کرواک به خاطر فی البداهه نویسی، شهرت بسیاری یافته بود.بیشتر آثار وی در قالب موضوعاتی چون معنویت کاتولیک، بودیسم، مواد مخ...
نکوداشت های کتاب ولگردهای دارما
It builds towards a moving climax.
این اثر، نقطه ی اوجی تکان دهنده دارد.
The Chicago Tribune

With exhilarating power and originality.
با قدرت و تازگی هیجان انگیز.
The New York Times Book Review

Full of sparkling descriptions of landscape and weather.
سرشار از توصیفاتی درخشان از مناظر و آب و هوا.
The Atlantic

قسمت هایی از کتاب ولگردهای دارما (لذت متن)
چه کسانی بودند تمام این روح های ناآشنا که در این ماجراجویی کوچک و احمقانه بر روی زمین با من همراه بودند؟ و من چه کسی بودم؟

«شاید پولدار بشم و کار کنم و کلی پول دربیارم و توی یه خونه ی بزرگ زندگی کنم.» اما یک دقیقه ی بعد: «با این وجود کی می خواد خودش رو اسیر این همه چیز بکنه؟»

هر وقت احساس می کردم حوصله ام سر رفته، یه سیگار دیگه درمی آوردم و می پیچیدم. هیچی توی دنیا بهتر از سیگاری نیست که خودت پیچیدیش و بدون عجله ازش لذت می بری.