کتاب بر بال بحران

On the wings of crisis
(زندگی سیاسی علی امینی)
کد کتاب : 16234
شابک : 978-9651128325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بر بال بحران اثر ایرج امینی

کتاب بر بال بحران مقاطعی از زندگی و کارنامه ی سیاسی علی امینی را از نگاه فرزندش، ایرج امینی، تصویر می کند. ایرج امینی برای ارائه ی تصویری منصفانه، زندگی سیاسی پدرش را بررسی کرده است و برای تألیف این زندگی نامه از یادداشت های شخصی دکتر امینی و اسناد دست اول داخلی و خارجی بهره برده است.
علی امینی، اشراف زاده ی متجدد قاجار، از سنین جوانی رویای نخست وزیری را در سر می پروراند. او کار سیاسی را با معاونت قوام السلطنه آغاز کرد و پس از عضویت در کابینه ی اول دکتر مصدق، و کابینه های سپهبد زاهدی و حسین علاء، در سال های بحرانی 41-1340 به نخست وزیری رسید. امینی بی شک از مهم ترین و تأثیرگذارترین رجال سیاسی ایران در عصر پهلوی است.
کتاب شامل 26 فصل است که از کودکی و نوجوانی تا پایان زندگی دکتر امینی را شامل می شود.

کتاب بر بال بحران

ایرج امینی
نویسنده و دیپلمات ایرانی، فرزند دکتر علی امینی. تحصیلات ابتدایی را در تهران انجام داد و در ۱۳۲۵ به سوئیس رفت و دورۀ متوسطه را در آن‌جا گذراند. مدتی در مدرسۀ تئاتر پاریس تحصیل کرد و آنگاه به امریکا رفت و در آن‌جا لیسانس علوم سیاسی گرفت. پس از بازگشت به ایران در دانشگاه تهران در رشته علوم اجتماعی به تحصیل پرداخت و دانشنامه فوق‌لیسانس گرفت. او دارای دیپلم روابط بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد است. ایرج امینی در ۱۳۴۳ وارد وزارت امور خارجه شد، مدتی دبیر دوم سفارت ایران در لندن بود...