کتاب شهر و انسان

The City and Man
کد کتاب : 17889
شابک : 978-9643292836
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شهر و انسان اثر لئو اشتراوس

شهر و انسان متشکل از مقالات فوق العاده لئو اشتراوس در مورد سیاست های ارسطو ، جمهوری افلاطون و جنگهای پلوپونزی توسیدید است.
مقاله ها با هم ، تلاشی درخشان برای استفاده از فلسفه سیاسی کلاسیک به عنوان ابزاری برای رهایی از فلسفه سیاسی مدرن است.
مقالات این مجموعه براساس آشنایی طولانی نویسنده با آثار کلاسیک است ، اما مقاله ارسطو به ویژه به عنوان یکی از معدود نوشته های اشتراوس درباره فیلسوفی که تا حد زیادی برداشت استراوس از باستان را شکل داده است ، بسیار مهم است.
مقاله درباره افلاطون ، بحثی کامل درباره فلسفه سیاسی افلاطون است ، دامنه وسیعی که در اجرای آن فشرده است. اشتراوس هنگام بحث درمورد توسدید ، نه تنها مورخ را به عنوان یک متفکر اخلاقی با رده بالا می داند، بلکه کار او را کاری فلسفی می پندارد.

لئو اشتراوس (1899-1973) در آلمان متولد و تحصیل کرد و در سال 1921 دکترای خود را از دانشگاه هامبورگ دریافت کرد. وی در سال 1938 به ایالات متحده آمد و به مدت یک دهه در مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی به تدریس علوم سیاسی و فلسفه پرداخت. وی در سال 1949 به عنوان استاد فلسفه سیاسی به هیئت علمی دانشگاه شیکاگو پیوست. از جمله بسیاری از کتابهای وی می توان به "فلسفه سیاسی هابز" اشاره کرد. حق طبیعی و تاریخ ؛ و اندیشه هایی درباره ماکیاولی، نیز از کتاب های مهم او هستند.

کتاب شهر و انسان

لئو اشتراوس
لئو اشتراوس (Leo Strauss)‏ (۲۰ سپتامبر ۱۸۹۹ در کیرشن آلمان – ۱۸ اکتبر ۱۹۷۳ در آناپولیس آمریکا) نظریه‌پرداز و مورخِ فلسفه سیاسی آلمانی - آمریکایی بود. تلفظ آلمانی نام او اشتراوس و تلفظ انگلیسی آن استراوس است.اشتراوس در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد. وی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان فلسفه سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود. وی شاگردان زیادی را در دانشگاه شیکاگو تربیت کرد و محققان برجسته‌ای که به اشتراوسی‌ها معروف هستند، از مکتب فکری او پیروی می‌کن...