کتاب سرطان جن

Gin Cancer
کد کتاب : 18234
شابک : 978-6226414036
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان کوتاه مهرگان ادب 1393

معرفی کتاب سرطان جن اثر رامبد خانلری

سرطان جن بدخیم ندارد، همیشه خوش خیم است. من خطرناک ترین اش را دارم، ببین که زنده ام، ببین که نفس می کشم. نشانه هم دارد، نشانه اش این است که به وقت ترسیدن می گویم: بسم الله رحمان رحیم. شخصیتی که داستان اش گم شده باشد، می شود خرافه. انگار که از روز اول او بوده و داستانی نبوده، پس باید باشد اما در فضای گرد و خاک گرفته ی روزهای اول. جان داستان هر مملکتی از روایت های زبانی آغاز می شود و مملکتی که روایت های زبانی اش، در هر عصری به فراخور همان عصر مکتوب نشده باشد، ادبیات داستانی اش جان ندارد. من میراث دار بودم و میراث ام روایت های زبانی گذشتگان..

سرطان جن مرض ترس از ترس هاست. نه بدخیم اش آدم را به کشتن می دهد و نه خوش خیم اش آدم را راحت می گذارد. شاید کشنده نباشد اما همیشه آدم را تا پای مرگ می برد. بیشتر از هزار بار در گعده های شبانه از جن گفته اید و شنیده اید، شوخ بازی کرده اید و یا ترسیده اید. این مرتبه قرار است در تنهایی تان از جن بشنوید. این داستان ها، مجموعه ای از ترس های آدم های تنهاست برای آدم های تنها.

کتاب سرطان جن

رامبد خانلری
رامبد خانلری (١٣۶٢، تهران)فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی صنایع پتروشیمی است. او داستان نویسی را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و اولین مجموعه داستانش به نام سرطان جن را نشر آگه در سال ۱۳۹۲ منتشر کرد. این مجموعه نامزد نهایی دریافت جایزه جلال شد و جایزه مهرگان بهترین مجموعه داستان دو سالانه ۹۲-۹۳ را از آن خود کرد. دومین مجموعه داستان او با نام آقای هاویشام در سال ۱۳۹۵ توسط نشر آگه منتشر شد. او دبیر داستان ایرانی هفته نامه کرگدن و مجموعه ی ســمــر است. داستان بلند سورمه سرا از مجموعه ی ســمــر توسط نشر آگه...