کتاب رمان تاریخی

The Historical Novel
کد کتاب : 18464
مترجم :
شابک : 978-9648936513
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 632
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

رمان تاریخی
The Historical Novel
کد کتاب : 18467
مترجم :
شابک : 978-0000306005
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 555
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رمان تاریخی اثر گئورگ لوکاچ

گئورگ لوکاچ (۱۸۸۵–۱۹۷۱) اکنون به عنوان یکی از مبتکرترین و آگاه ترین منتقدان ادبی قرن بیستم شناخته می شود. او که در سنت فلسفی آلمانی کانت، هگل و مارکس آموزش دیده بود، با فرار به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1933 از آزار نازی ها گریخت. در آنجا با مجموعه جدیدی از مشکلات روبرو شد: جزم اندیشی استالینیستی در مورد ادبیات و نقد ادبی. او با مانور بین موانع سانسور، طولانی ترین اثر نقد ادبی خود، رمان تاریخی، را در سال 1937 نوشت و منتشر کرد.
رمان تاریخی که با رمان‌های سر والتر اسکات شروع می‌شود، تکامل ژانری را که در سال‌های پس از ناپلئون بر ادبیات داستانی اروپا تسلط یافت، مستند می‌کند. رمان به نقطه‌ای رسیده بود که می‌توانست از نظر اجتماعی و سیاسی انتقادی و همچنین روان‌شناختی داشته باشد. لوکاچ فصل آخر خود را به داستان های ضد نازی آلمان و اتریش اختصاص می دهد.
کتاب رمان تاریخی را شهلا فیلسوفی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر اشاره منتشر شده است.

کتاب رمان تاریخی

گئورگ لوکاچ
گئورگ لوکاچ (Georg Lukács، زاده ۱۸۸۵ - درگذشته ۱۹۷۱) فیلسوف، نویسنده، منتقد ادبی، و تئوریسین و مبارز کمونیست مجار، کمیسر فرهنگ و آموزش در جمهوری شورایی مجارستان در ۱۹۱۹ و از سران انقلاب ۱۹۵۶ مجارستان بود.از لوکاچ آثاری در زمینهٔ تئوری مارکسیستی زیبایی‌شناسی که با کنترل سیاسی هنرمندان مخالف بود، دفاع از انسانیت و تشریح مفهوم ازخودبیگانگی برجای مانده‌است. او یکی از بنیانگذاران مارکسیسم غربی بود.لوکاچ در ۱۳ آوریل ۱۸۸۵ در بوداپست در خانواده‌ای بانکدار و موفق متولد شد. والدین...