کتاب برخیز عشق من،برخیز

heinrich böll short stories
مجموعه آثار 1
کد کتاب : 1951
مترجم :
شابک : 978-600376344-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب برخیز عشق من،برخیز اثر هاینریش بل

این داستانهای متنوع، روانشناختی غنی و اخلاقی عمیق، عواقب جنگ بر افراد و کل فرهنگ را بررسی می کنند. مجموعه های داستان های هاینریش بل تنها مجموعه جامع از این استاد داستان کوتاه نویس است که در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. این مجموعه شامل تمام داستانهای The Crazy Dog ، هجده داستان کوتاه ، The Casualty و داستانهای هاینریش بل می باشد. بل، برنده جایزه نوبل، استاد برتر ادبیات قرن بیستم محسوب می شد، و داستان های جمع آوری شده هاینریش بل شامل برخی از بهترین کارهای او است. این مجموعه فعالیت های بل شامل داستان هایی که با تمرکز بر سربازان و ایثارگران در حال بازگشت گرفته تا داستان های طنزآمیز ریاست مابانه ی سالهای بعد، با انتقاد شدید خود از نظم سیاسی اجتماعی جدید جامعه آلمان می باشد. محکومیت های فصیح او از بی معنا بودن جنگ و ریاکاری زندگی مدرن و تأیید وی از شعرهای تجربیات بشری، باعث شد بل مخاطبان جهانی بدست آورد و در سال 1972 به او جایزه نوبل ادبیات اعطا شد.

کتاب برخیز عشق من،برخیز

هاینریش بل
هاینریش بل، ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتابفروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن، هم زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه های جنگ به سربرد. با این که خانواده اش با نازی ها و حزب ناسیونال سوسیالیسم مخالف بودند، او در ابتدا با آن ها همدلی داشت.بل در سال ۱۹۴۲ با آن ماری سش ازدواج کرد که اولین فرزند آن ها، به نام کرسیتف، در سال ۱۹۴۵ بر اثر بیماری از دنیا رفت. پس از جنگ به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات آلم...
نکوداشت های کتاب برخیز عشق من،برخیز
این کتاب تأثیرگذارترین مجموعه و تأیید کننده جایگاه بل به عنوان یکی از بهترین نویسندگان عصر ما است. این اثر برای کسانی که هنوز آن را نمی شناسند، مقدمه ای تحسین برانگیز برای کارهای او خواهد بود. این کار خلقت است، زیرا ارزش های بشریت و نشاط غیرقابل تحقق روح را اعلام می کند.
The Scotsman

ظریف و در عین حال ناخوشایند ، همیشه با قدرت تحریک و ویرانی.
Quarterly Conversation

قسمت هایی از کتاب برخیز عشق من،برخیز (لذت متن)
ند هفتۀ آخر، مرتب تلاش می کردم از مردمی که از من می پرسیدند برای امرار معاش چه می کنم، بپرهیزم. اگر واقعا ناچار می شدم اسمی برای حرفه ام بگذارم، مجبور بودم واژه ای را بر زبان بیاورم که آنان را سراسیمه می کرد. از این رو، ترجیح می دهم از روشی نظری برای ثبت اعترافاتم بر کاغذ استفاده کنم.

او خیلی زود به ایستگاه رسید و تا به امروز اگرچه ده سالی است که همسرمن است، اما نمی دانم که آیا باید افسوس آن تلفن را بخورم یا نه. هر چه باشد، همسرم شغل مرا در شرکت حفظ کرد، به خواستهٔ رو به زوالم جان بخشید و او واقعا تنها کسی است که من باید به خاطر فرصت های پیشرفتی که اکنون جامهٔ حقیقت به خود پوشیده است، از وی تشکر کنم.

پشت هر کلمه یک جهان کل پنهان است که باید تصور کرد. در حقیقت، هر کلمه ای نه تنها فقط یک شبرای خص بلکه همه انسان ها، دارای خاطرات زیادی است. کلماتی مانند نان یا جنگ را بگیرید. کلماتی مانند صندلی یا تختخواب یا بهشت را بگیرید. پشت هر کلمه یک جهان کامل است. من می ترسم که اکثر مردم از کلمات به عنوان چیزی برای دور انداختن استفاده کنند بدون آنکه بار سنگینی را که در یک کلمه نهفته است احساس کنند.

باید خیلی بگذرد تا کسی بداند تا چقدر می تواند برود.

اگر مردگان می توانستند صحبت کنند، دیگر جنگی وجود نخواهد داشت.