کتاب مارکسیست ها

The Marxists
کد کتاب : 19965
مترجم :
شابک : 978-6008547518
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 214
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مارکس و مارکسیسم
The Marxists
کد کتاب : 36076
مترجم :
شابک : 978-9646233256
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 269
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مارکسیست ها اثر سی رایت میلز

«مارکسیست‌ها» اثر سی رایت میلز، به‌عنوان اثری اساسی است که نه تنها اصول تفکر مارکسیستی را تشریح می‌کند، بلکه دیدگاهی پانوراما از افراد و جنبش‌هایی که این ایدئولوژی تأثیرگذار را شکل داده‌اند، ارائه می‌‌دهد. کاوش میلز که در یک مقطع حساس در اواسط قرن بیستم منتشر شد، فراتر از یک تمرین آکادمیک صرف است و با نگاهی دقیق به جامعه‌شناسی که کتاب را روشن‌کننده و عمیقا مرتبط می‌کند، در چشم‌انداز سیاسی-اجتماعی کاوش می‌کند.
در قلب این سرمایهٔ ادبی، تعهد میلز به کشف پیچیدگی‌های مارکسیسم نهفته است، وظیفه‌ای که با دقت علمی برای دستیابی به ایده‌های پیچیده انجام شده است. این کتاب، به‌عنوان دروازه‌ای به قلمرو عمیق فکری نظریهٔ مارکسیستی عمل کرده و خوانندگان را از طریق مفاهیم اساسی که بر ‌اندیشهٔ سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان تأثیر گذاشته‌اند، راهنمایی می‌کند.
میلز تنها به بیان عقاید کارل مارکس بسنده نمی‌کند. او از تابلوی پیچیدهٔ جنبش‌های مارکسیستی، از آغاز آن‌ها تا جلوه‌های متنوعی که در زمینه‌های جغرافیایی و تاریخی مختلف به خود گرفتند را نمایش می‌دهد. این رویکرد پانوراما، درک دقیقی از پویایی درون تفکر مارکسیستی و همچنین تأثیری که بر جوامع مختلف داشته است را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. میلز به‌جای ارائهٔ مارکسیسم به‌عنوان یک دکترین یکپارچه، بحث‌ها، جناح‌ها و دیدگاه‌های ظریف در سنت مارکسیستی را برجسته می‌کند. این نه تنها به درک خواننده عمق می‌بخشد، بلکه عقاید از پیش تعیین‌شده را نیز به چالش می‌کشد و درگیری ظریف‌تر و انتقادی‌تر با موضوع را تقویت می‌کند. علاوه‌بر این، میلز یک چشم‌انداز جامعه‌شناختی ارائه می‌دهد که بعد انسانی مارکسیسم را به نمایش می‌گذارد. او با درهم‌آمیختن بحث‌های نظری با زندگی‌نامه و مبارزات شخصیت‌های برجستهٔ مارکسیست، به مفاهیم انتزاعی جان می‌بخشد و آنها را قابل ربط‌تر و جذاب‌تر می‌کند. این کتاب نه تنها به کاوش ایده‌ها، بلکه به سفری در زندگی و اعتقادات کسانی تبدیل می‌شود که تفکر مارکسیستی را شکل داده و به چالش می‌کشند. نثری که میلز به کار می‌برد، هم عالمانه و هم جذاب است و موضوع متراکم را بدون قربانی کردن دقت فکری قابل دسترس می‌کند. سبک نوشتاری او نشان‌دهندهٔ احترام عمیق به عقل خواننده است و تشویق به تعامل متفکرانه و تأمل برانگیز با مطالب است. روایت با روانی آشکار می‌شود که خواننده را به جلو سوق می‌دهد و آن را، به تجربه‌ای لذت‌بخش و روشن‌کننده هم برای محقق باتجربه و هم برای تازه‌کار کنجکاو، تبدیل می‌کند.
«مارکسیست‌ها» اثر سی رایت میلز، یک اودیسهٔ فکری است که از محدوده‌های یک مطالعهٔ آکادمیک متعارف فراتر می‌رود. این کتاب، خوانندگان را دعوت می‌کند تا غنا و تنوع درون تفکر مارکسیستی را کشف کنند و جنبه‌ها و ظرایف پنهانی را آشکار کنند که تأثیر متقابل پیچیدهٔ ایده‌ها و جنبش‌ها را روشن می‌کند. نثر میلز، تحلیل روشنگرانه و تعهد به انسانی کردن مفاهیم انتزاعی، این کتاب را نه تنها به یک اثر علمی، بلکه سفری جذاب و قابل دسترس به قلب مارکسیسم تبدیل کرده است.

کتاب مارکسیست ها

سی رایت میلز
چارلز رایت میلز (Charles Wright Mills) (۲۸ آگوست ۱۹۱۶–۲۰ مارس ۱۹۶۲) جامعه‌شناس آمریکایی و استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه کلمبیا بود. او از سال ۱۹۴۶ تا زمان مرگ خود در سال ۱۹۶۲ استاد این دانشگاه بود.از میلز مقالات متعدد و گسترده‌ای در ژورنال‌های مطرح و علمی آمریکا منتشر شد، و چندین کتاب نیز از او به چاپ رسیده‌است. مطرح‌ترین اثر میلز کتاب نخبگان قدرت است که در آن به معرفی و توصیف روابط و اتحاد طبقاتی در میان نخبگان سیاسی، نظامی و اقتصادی ایالات متحده می‌پر...