کتاب خلاقیت

Creativity
روانشناسی کشف و اختراع
کد کتاب : 22176
مترجم :
شابک : 978-6006043500
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خلاقیت اثر میهای چیکسنت میهایی

کتاب "خلاقیت" یا "روانشناسی کشف و اختراع" اثری است از "میهای چیکسنت میهای" که ویژگی های شخصیت افراد "خلاق" را توصیف می کند ، و سعی می کند صفات و عادت های معمول شخصیت افراد خلاق را بیرون بکشد. برخی از افراد "خلاق" مصاحبه شده پیشگامان برجسته ای در زمینه خود هستند و ساختار این کتاب به گونه ای است که در واقع مصاحبه هایی از افراد خلاق وجود دارد که با یافته ها و نظریه های "میهای چیکسنت میهای" درباره خلاقیت عجین شده اند.

"خلاقیت" یا "روانشناسی کشف و اختراع" از این مصاحبه ها برای از بین بردن افسانه ی "نابغه ی خلاق" استفاده می کند؛ افسانه ای که می گوید خلاقیت یک هدیه ی آسمانی است ، نه چیزی که فرد بتواند آن را بپرورد. نویسنده پیشنهاد می کند در حالی که استعداد فردی نقش دارد ، اما همگرایی استعداد ، شانس ، سخت کوشی و مهمتر از همه ، تولد در زمان و مکان مناسب در تاریخ برای فرد خلاق لازم است تا این استعدادها را به ثمر برساند.
بنابراین یکی از پیام های کتاب "خلاقیت" یا "روانشناسی کشف و اختراع" این است که در صورت عدم توانایی برای تغییر شرایط، اگر استعدادهای خود را رشد دهیم ، آماده خواهیم بود که از یک شرایط مطلوب نهایت استفاده را ببریم. موضوع مهم دیگر در این کتاب این است که خلاقیت به عنوان یک هدف به خودی خود دنبال می شود ، حتی اگر هرگز فرد را به شهرت و ثروت نرساند.
این اثر تلاش دارد نتیجه ی سی سال تحقیق درباره چگونگی زندگی و کار افراد خلاق را گرد هم آورد و کوششی است برای درک بهتر روند اسرارآمیزی که در آن مردان و زنان با ایده های جدید و چیزهای نو روبرو می شوند.

کتاب خلاقیت

میهای چیکسنت میهایی
میهای چیکسِنتمیهایی (زاده ۲۹ سپتامبر ۱۹۳۴) روانشناس آمریکایی مجاری-تبار است که بیشتر به خاطر ایجاد مفهوم روان‌شناختی روانی یا سیالی شناخته می‌شود. او استاد برجسته روان‌شناسی و مدیریت دانشگاه تحصیلات تکمیلی کلرمونت است. او همچنین مدیر سابق گروه روان‌شناسی دانشگاه شیکاگو و گروه انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی کالج لیک فارست بوده‌است.میهای چیکسنت میهایی (Mihaly Csikszentmihalyi) یکی از معروف‌ترین روان‌شناسان آمریکایی است که به ویژه به خاطر کارهای پیشروی خود...
نکوداشت های کتاب خلاقیت
Accessible and enjoyable reading.
خوانشی سهل الوصول و لذت بخش.
Washington Times

Although the benefits of this study to scholars are obvious, this thought-provoking mixture of scholarly and colloquial will enlighten inquisitive general readers, too.
اگرچه مزایای این مطالعه برای پژوهشگران مشهود است ، اما این ترکیب قابل تأمل از پژوهش و محاوره، خوانندگان عمومی پرسشگر را نیز روشن می کند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب خلاقیت (لذت متن)
در بخش بزرگی از تاریخ بشر ، قدرت خلاقه امتیاز ویژه و انحصاری موجودات برتر بوده است . در اسطوره های خاستگاه یک یا چند خدا هستند که آسمان ها ، زمین و آب ها را به وجود آورده اند . در جایی از این مسیر ، زن و مرد هم آفریده می شوند - موجوداتی ضعیف ، بی پناه و در معرض خشم خدایان تنها در این اواخر است که در تاریخ نوع بشر جریان بر عکس می شود . مردان و زنان به آفرینندگان تبدیل می شوند و خدایان به ساخته و پرداخته تخیل آنها. این که این جریان در یونان با چین دو هزار و پانصد سال پیش آغاز می شود ، یا فلورانس دو هزار سال بعد از آن ، چندان اهمیتی ندارد . واقعیت این است که این اتفاق اخیرا در تاریخ چند میلیون ساله تاریخ نژاد انسان روی داده است.