کتاب تق تق، بیا بیرون

Egg
کد کتاب : 22838
مترجم :
شابک : 978-6004623438
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 30
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه آیزنر سال 2018

معرفی کتاب تق تق، بیا بیرون اثر کوین هنکس

خیلی وقت ها ممکنه فکر کنیم این «شباهت»هاست که باعث ارتباط ما با دیگران می شه؛ اما در واقع، نه شباهت ها، نه تفاوت هامون این ارتباط رو شکل می ده، بلکه میل به «دوستی»، «عشق»، «دوست داشتن» و «دوست داشته شدن»ئه که باعث ارتباط ما با دیگران، موجودات و حتی گیاهان می شه.
تازه، خیلی وقت ها نتیجه ی رابطه هایی که هیچ نقطه ی اشتراکی توشون وجود نداره، شگفت انگیزتر و غافلگیرکننده تر از چیزی می شه که فکرش رو می کردیم.
حالا چی شده که دوباره فیلسوف شدیم و داریم دل وروده ی زندگی رو بیرون می کشیم و زیر ذره بین نگاهش می کنیم؟ کتاب خردسال «تق تق بیا بیرون» رو خوندیم و از دوستی چندتا جوجه و یه بچه کروکودیل توی فکر فرو رفتیم.
این کتاب تصویری داستان چهارتا تخم مرغه که سه تاشون با هم می شکنند و از توشون سه تا جوجه ی رنگی بیرون می آد، اما چهارمی همین طوری نشکسته می مونه. جوجه های تازه متولد شده هی صبر می کنند تا تخم چهارم هم ترک بخوره؛ و وقتی می بینند خبری نمی شه خودشون دست به کار می شن و شروع می کنند به نوک زدن. تا این که تخم چهارم هم ترک برمی داره و از توش یه بچه کروکودیل بیرون می آد. کدوم جوجه ای جرئت می کنه با یه کروکودیل دوست بشه؟ جوجه ها پا به فرار می ذارن و بچه کروکودیل تازه به دنیا اومده غصه می خوره...
تو کتاب «تق تق بیا بیرون» از کلمه های خیلی کمی استفاده شده، تازه اون چندتا کلمه هم آوا و صدا هستند و تصویرسازی ها داستان رو پیش می برند. به خاطر همین برای بچه های خیلی کوچولو و کم سن، حتی بچه هایی که زیر سه سال اند، کتاب خیلی مناسبیه.
نویسنده و تصویرگر این کتاب «کوین هنکس» ئه که بارها جایزه های معتبر ادبیات کودک و نوجوان مثل مدال کلدکات رو دریافت کرده.
انتشارات پرتقال کتاب «انتظار عروسکی» رو هم از این نویسنده منتشر کرده که خیلی طرفدار داره.
راستی!
تا حالا دوستی با موجودی غیر از آدم ها رو تجربه کردید؟ مثلا دوستی با یه بچه گربه یا یه گیاه دوست داشتنی یا ماهی توی تنگ یا هر موجود دیگه...

کتاب تق تق، بیا بیرون

کوین هنکس
کوین هنکس (متولد 27 نوامبر 1960) نویسنده آمریکایی و تصویرگر کتابهای کودکان است. او به عنوان تصویرگر برنده مدال Caldecott برای کتاب اولین ماه کامل بچه گربه (2004) شد. دو کتاب او جز کتاب های افتخار مدال نیوبری، اقیانوس زیتون در سال 2004 و کتاب سال بیلی میلر در سال 2014 بود. کتاب عکس وی انتظار هم کتاب افتخاری Caldecott 2016 و هم یک کتاب افتخار Geisel بود. این تنها دومین باری بود که هر نویسنده ای در آن جوایز مختلف را کسب کرده است.