کتاب جنون گردآوری هنر معاصر

Contemporary Art
کد کتاب : 23677
مترجم :

شابک : 978-6001522789
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب جنون گردآوری هنر معاصر اثر مریم مجد

" گروهی از علاقه مندان خرید آثار هنری همواره با این سوال مواجه هستند که اثر هنری تا چه میزان در حکم سرمایه قابل اتکاست. برای آن دسته از خریداران آثار هنری که آثار را تنها برحسب علایق شخصی نمی خرند و امیدوارند در آینده، ترجیحا آینده ای نزدیک، سرمایه هایشان تضمین شود و در نوسانات اقتصادی به این آثار در حکم پشتوانه هایی جدی همانند دارایی هایی مثل ملک و زمین متکی می نگرند، این کتاب مرجع موثقی ست.
مجموعه داری در ایران امری نسبتا پویاست چه نزد مجموعه دارانی که آثار را با نگاه اقتصادی جمع آوری می کنند و چه نزد آن دسته که طی چند دهه ای اخیر تعداد قابل توجهی اثر را بر حسب میل و سلیقه ی شخصی تهیه و نگه داری کرده اند. این سوال کلیدی همواره پیش روی آن ها و البته جامعه قرار دارد که، در نهایت، آثار هنری در کشوری مثل ایران چه جایگاهی پیدا خواهند کرد؟ "

کتاب جنون گردآوری هنر معاصر

مریم مجد
مریم مجد کیوریتوری متخصص در هنر مدرن و معاصر ایران و استاد سابق دانشگاه هنر تهران است. او از سال ۱۳۸۵ یکی از مدیران گالری اثر بوده که تحت مدیریت او، گالری اثر یکی از اولین گالری‌های ایران بوده است که در رویدادهای هنری بین‌المللی شرکت کرده است. او همچنین از مدیران موسس نهادهایی هنری چون «تیرآرت» (نخستین آرت¬فر خصوصی در ایران) و مدیر موسس دفتر «پروژه¬های هنری مریم مجد» است که هر یک نقشی شایان توجه در معرفی و ارتقای هنر ایران ایفا کرده¬ا¬ند.در دو...
دسته بندی های کتاب جنون گردآوری هنر معاصر