کتاب سفر به دور اتاقم

Voyage Around My Room
کد کتاب : 2389
مترجم :
شابک : 978-964-209-064-8
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1794
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

اگزویه دومستر از نویسندگان پرفروش فرانسه

معرفی کتاب سفر به دور اتاقم اثر اگزویه دومستر

کتاب سفر به دور اتاقم، اثری نوشته ی اگزویه دومستر است که اولین بار در سال 1794 وارد بازار نشر شد. دومستر در سال 1790 به خاطر شرکت در یک دوئل به مدت چهل و دو روز به حصر خانگی محکوم شد. او به شکلی هوشمندانه از این موقعیت استفاده کرد و توانست در حصار چهاردیواری اتاقش، منبعی از الهام را بیابد که دست مایه ی خلق این اثر جذاب و خواندنی شد. اثر کوتاه او، کتاب سفر به دور اتاقم، به ماجراجویی های ذهنی او در این زمان می پردازد و سفرنامه ای است که هیچ شباهتی با سفرنامه های دیگر ندارد. خدمتکار وفادار دومستر و سگش، روزین، در این زمان در کنار او بودند و از سختی های این حصر می کاستند. دومستر که در تنها در اتاقی کوچک محصور بود، با استفاده از تخیل خود این محدودیت ها را کنار زد و به هرجا که دلش خواست، سفر کرد.

کتاب سفر به دور اتاقم

اگزویه دومستر
اگزویه دومستر، زاده ی 10 اکتبر 1763 و درگذشته ی 12 ژوئن 1852، نویسنده ای فرانسوی است. دومستر در ارتش فرانسه خدمت می کرد تا این که در سال 1792 ارتش را ترک گفت و درنهایت به همکاری با ارتش روسیه روی آورد. او در سال 1803، یکی از سفیران دربار الکساندر یکم، تزار روسیه، شد و پس از مدتی به نویسندگی روی آورد.
نکوداشت های کتاب سفر به دور اتاقم
A charming idea, well-executed.
ایده ای جذاب با اجرایی عالی.
Complete Review

A lively and utterly singular travelogue.
سفرنامه ای سرزنده و کاملا منحصر به فرد.
Barnes & Noble

This classic book proves that sitting on the living-room sofa can be as fascinating as crossing the Alps or paddling up the Amazon.
این کتاب کلاسیک ثابت می کند که نشستن روی مبل اتاق نشیمن می تواند به اندازه ی گذر از کوه های آلپ یا پارو زدن در رود آمازون، شگفت انگیز باشد.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب سفر به دور اتاقم (لذت متن)
چه شکوهمند است طرحی نو در انداختن و یکباره گام نهادن در جهان دانشمندان، با اکتشاف نامه ای در دست درست همچون ستاره ای دنباله دار که ناگهان در آسمان می درخشد.

پس از پشت سرگذاشتن صندلی راحتی و با گام برداشتن به سوی شمال به تختخوابم می رسیم که در انتهای اتاق واقع شده است. این تخت دلپذیرترین منظره ی اتاقم را شکل می دهد و در خوشایندترین جای ممکن هم قرار گرفته است. نخستین پرتوهای آفتاب بر پرده های پنجره بازی می کنند. در روزهای زیبای تابستان، چشم به آن پرتوهای زرین می دوزم که همزمان با برآمدن خورشید در امتداد دیواره سپید پیش می روند.

تابلو و نگاره هایی دیوارهای اتاقم را زینت داده و زیبایی خاصی بدان بخشیده اند. از صمیم قلب دوست دارم آن ها را، یکی پس از دیگری، از نظر خواننده این سطور بگذرانم و او را در مسیری که باید برای رسیدن به میز کارم بپیمایم، سرگرم کنم. اما توصیف دقیق یک تابلو نیز همان قدر محال است که ترسیم یک چهره بنا بر توصیف آن.