کتاب نسخه نسیان

Nesian
کد کتاب : 31589
شابک : 978-9641991854
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 86
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نسخه نسیان اثر محمد سهرابی

محمد سهرابی، ویژگی بیانی و عناصر زبانی خاص و منحصربه فردی دارد، معرفت، حکمت، رویکرد اجتماعی و عشق از مشخصه هایی شعری اوست. اشعار سهرابی واجد کشف های شاعرانه و مضمون پردازیهای بدیعی است و محمدعلی مجاهدی(پروانه) درباره او گفته است که «سهرابی، به معنای واقعی قلندرانه شعر می گوید». «ابر و باده»، «تخته مشق»، «تیره سحر»، «به همین کالی»، «سایه صدا»، «آواز لال» و «نسخه نسیان» مجموعه اشعار اوست.
این کتاب شامل۴۰ غزل آزاد با مضامین پند و اندرز، حکمت، عاشقانه و اجتماعی است که چاپ اول آن در سال ۹۱ منتشر شد.
اشعار «نسخه نسیان» به سبک هندی سروده شده و تفاوتی از لحاظ معیار و عناصر سبکی با سبک هندی ندارد و سعی شده از عناصر سازنده این سبک، در اشعار استفاده شود.
در همین اشعار غیر مدح و مرثیه که ظاهرا ارتباطی با شعر مذهبی ندارند نیز نشانه هایی از دین و آئین وجود دارد .

کتاب نسخه نسیان

محمد سهرابی
محمد سهرابی ۹ بهمن ۱۳۵۴ در تهران متولد شد. وی اصالتاً زنجانی است و سرودن را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد. او دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. با ترغیب نزدیکان در کنکور کارشناسی‌ارشد شرکت کرد و به دانشگاه علامه طباطبایی راه یافت و پس از گذراندن نیم ترم، از تحصیل در دانشگاه انصراف داد. وی سال‌ها به ویراستاری و بازنویسی متون مشغول شد و با ناشران مختلفی همکاری کرد. سهرابی از شیفتگان مکتب هندی است و با تفأل به دیوان صائب تبریزی، تخلص «معنی» را برای خود برگزید. «تختۀ...