کتاب درباره ی مطالعات فرهنگی

cultural studies
کد کتاب : 33827
مترجم :
شابک : 978-9643626747
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درباره ی مطالعات فرهنگی اثر مجموعه ی نویسندگان

استوارت هنری مک‌فیل هال جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز فرهنگی و فعال سیاسی مارکسیست بریتانیایی بود. هال به همراه ریچارد هوگارت و ریموند ویلیامز یکی از شخصیت های پایه گذار مکتب فکری بود که امروزه به عنوان مطالعات فرهنگی بریتانیا یا مدرسه مطالعات فرهنگی بیرمنگام شناخته می شود.
در دهه 1950 هال بنیانگذار نشریه تأثیرگذار New Left Review بود. به دعوت هوگارت، او در سال 1964 به مرکز مطالعات فرهنگی معاصر (CCCS) در دانشگاه بیرمنگام پیوست. هال در سال 1968 به عنوان مدیر موقت CCCS به جای هوگارت، مدیر آن در سال 1972 شد و تا سال 1979 در آنجا ماند. زمانی که هال در مرکز بود، نقشی در گسترش دامنه مطالعات فرهنگی برای پرداختن به نژاد و جنسیت، و کمک به ترکیب ایده‌های جدید برگرفته از کار نظریه‌پردازان فرانسوی مانند میشل فوکو، ایفا کرد. او از سال 1995 تا 1997 رئیس انجمن جامعه‌شناسی بریتانیا بود. او در سال 1997 از دانشگاه بازنشسته شد. هال با کاترین هال، استاد فمینیست تاریخ مدرن بریتانیا در دانشگاه کالج لندن ازدواج کرد که از او صاحب دو فرزند شد. پس از مرگ استوارت هال به عنوان «یکی از تأثیرگذارترین روشنفکران شصت سال گذشته» توصیف شد.
آثار هال مسائل مربوط به هژمونی و مطالعات فرهنگی را پوشش می دهد و موضعی پسا گرامشی دارد. او استفاده از زبان را در چارچوبی از قدرت، نهادها و سیاست/اقتصاد عمل می کند. این دیدگاه مردم را در عین حال تولیدکننده و مصرف کننده فرهنگ معرفی می کند.

کتاب درباره ی مطالعات فرهنگی