کتاب دایره المعارف مصور نمادها و نشانه ها

The Illustrated Book of Signs & Symbols
کد کتاب : 34714
مترجم :

شابک : 978-6009520343
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دایره المعارف مصور نمادها و نشانه ها اثر میراندا بروس میتفورد

هزاران سال است که مردم معنای نمادین به چیزهای اطراف خود می دهند. از حیوانات ، گیاهان و گلها ، سنگها و مواد معدنی گرفته تا ساختمانها و قسمتهایی از بدن. همه قادر به درک این زبان عرفانی هستند و نحوه ی متفاوت بودن آن از کشوری به کشور دیگر در فرهنگها و ادیان مختلف را درک می کنند. کتاب دایره المعارف مصور نمادها و نشانه ها 2000 نماد را از شرق و غرب می گیرد و ریشه ها و اهمیت آنها را در هنر ، دین ، روانشناسی و فرهنگ عامیانه بررسی می کند. این راهنما برای دسترسی آسان به اطلاعات ، دارای کدگذاری رنگی و ارجاع است. از هیروگلیف های باستانی گرفته تا دیوارنگاره های امروزی ، به اسرار ، ریشه ها و معانی بیش از 2000 علائم و نشانه ها پی ببرید

دنیای اطراف ما پر از علائم و نشانه هایی است. نشانه های مدرن مانند حروف الفبا و پرچم ها به طور جهانی قابل شناسایی هستند ، در حالی که رمزگشایی از بسیاری از نمادهای مشتق از جهان باستان دشوار است.

ریشه ها و معانی جذاب علائم و نشانه هایی را که مردم در طول قرن ها استفاده کرده اند کاوش کنید و دریابید که چگونه آنها در اسطوره ، دین ، فرهنگ عامیانه ، هنر و فرهنگ معاصر تفسیر شده اند. دریابید که چرا یک پرچم در نیمه دکل نمادی از عزاداری است ، چرا یک قلب سوراخ شده توسط یک تیر نماد عشق و ریشه های قدیمی نمادهای باروری است. این کتاب هزاران شرح مختصر برای نمادها از اقصی نقاط جهان ارائه می دهد. این کار با مقدمه ای تاریخی در مورد نمادها آغاز می شود ، از دوران باستان تا شخصیت های ساختگی مدرن که ویژگی های خدایان و الهه های باستان را منعکس می کند.
کل مطالب کتاب دایره المعارف مصور نمادها و نشانه ها در چهار دسته عمده گروه بندی می شوند: اساطیر و آیین ها. طبیعت مردم؛ و سیستم های نماد (به عنوان مثال ، نمادهای ریاضی ، علائم راهنمایی و رانندگی). هر نماد با یک عکس یا نقاشی رنگارنگ نشان داده می شود. یک پاراگراف کوتاه منشأ نماد و همچنین تغییرات جغرافیایی یا تاریخی را در معنا توضیح می دهد. به عنوان مثال ، مدخل الهه رومی مینروا در مورد اهمیت رومی او و همچنین همتای یونانی اش ، آتنا بحث می کند.

کتاب دایره المعارف مصور نمادها و نشانه ها

میراندا بروس میتفورد
میراندا بروس میتفورد فارغ التحصیل رشته انسان شناسی اجتماعی و زبان و ادبیات برمه ای است و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم دینی شرقی از دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی (SOAS) دانشگاه لندن است. او برای سالها مربی تحصیلات تکمیلی هنرهای آسیایی در SOAS بوده است.