کتاب دایره المعارف مصور آفرینش

The Natural History Book
کد کتاب : 34715
مترجم :
علی ترک قشقایی
شابک : 978-6009520312
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 658
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دایره المعارف مصور آفرینش اثر دیوید برنی

ما سیاره خود را با میلیون ها گونه گیاهی و جانوری که زندگی ما ارتباط نزدیکی با آنها دارد به اشتراک می گذاریم. به اطراف خود نگاه کنید: ما برای همه چیز از غذایی که می خوریم، لباس هایی که می پوشیم، تا میکروب هایی که در بدن انسان زندگی می کنند، هوایی که تنفس می کنیم، آبی که تنفس می کنیم، به آن وابسته هستیم. بیا بنوشیم. ما شاخه کوچکی از درخت بزرگ زندگی هستیم، درختی که بیشتر شاخه های آن در طول زمان از بین رفته است.
این کتاب به نوعی دریچه ای به تاریخ افسانه ای جهان پیرامون ماست. ما را به بازگشت به گذشته دعوت می کند، به شکل گیری سیاره زمین در 4.6 میلیارد سال پیش. اگرچه صدها سیاره در دهه گذشته کشف شده اند، زمین ما به دلیل موقعیتش در منظومه شمسی، شکل گیری زمین شناسی و تکامل حیاتی که در آن وجود دارد، بی نظیر باقی مانده است. بدون یکی از این عناصر ما امروز اینجا نبودیم.
مطالعه گونه ها و روابط بین آنها و محیط آنها تاریخ طبیعی ما را تشکیل می دهد. تا به امروز، بیش از یک میلیون و نهصد هزار گونه مورد مطالعه قرار گرفته است و هر سال بیش از 20000 گونه جدید کشف و توصیف می شود. هر یک از آنها با تاریخچه خاص خود، نقطه اوج تکاملی هستند که در طی میلیون ها سال در نتیجه انتخاب طبیعی و سازگاری با محیط شکل گرفته است. داستان های آنها در یک بوم غول پیکر تلاقی می کنند. ما فقط یکی از آن گونه‌ها هستیم، اما تأثیر آن بر سیاره ما و فراتر از آن در حال افزایش است

کتاب دایره المعارف مصور آفرینش

قسمت هایی از کتاب دایره المعارف مصور آفرینش (لذت متن)
جو زمین ۱۲۰ کیلومتر ضخامت دارد از چند لایه ساخته شده که هر کدام دما و ترکیب گازی مخصوصی دارند. چگالی جو با افزایش ارتفاع کم می شود تا جایی که در خارجی ترین قسمت به لایه ای رقیق می رسد که بونوسفرنام دارد. لایه اوزون در جوپابینی ، نقشی کلیدی در حفاظت از زندگی بازی می کند. زبرا | تشعشعات خطرناک مانند نور فرابنفش را جذب می کند که به باخنه های زنده | آسیب می رساند. قبل از شکل گیری لایه اوزون ، زندگی به دریاها محدود می شد که آب آن ها حفاطی در برابر نور فرابنفش به وجود می آورد. اکثر بخار آب و فعالیت های آب و هوایی به ۱۶ کیلومتر پایینی جو محدود است که به آن وردبهرا Troposphere) می گویند آب سطحی زمین و جو گازی اثر متقابل دارند: در بازیابی آب از سطح زمین به درون جو و قسمت کردن دوباره آن روی خشکی و دریا از راه ابرهای باران و برف، آب از خنکی به سمت دریا جاری می شود. البته مقادیر عظیمی هم در دریاچه ها, یخها و در زیرزمین نگه داشته می شود.