کتاب دفاع از دیوانگی

The insanity defense
مجموعه ی کامل داستان ها و طنزنوشته ها
کد کتاب : 5302
مترجم :
روزبه استیفایی
شابک : 9782000334507
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب دفاع از دیوانگی اثر وودی آلن

ممکن است برای یک نویسنده غیرممکن به نظر برسد که در هر جمله ای که می نویسد یک لطیفه وارد کند و احساس بیمزگی نکند. خب در مورد "وودی آلن" اینطور نیست. او به دنبال سوژه های مورد علاقه خود نظیر فروید، سارتر، کافکا و دیگر چهره های دنیای روشنفکری می رود تا همه را از دم تیغ تیز طنز خود بگذراند. قطعا "وودی آلن" در میان بزرگترین نویسندگان قرن بیستم قرار دارد و حسادت بسیاری را نسبت به این واقعیت که یک نفر می تواند نابغه ی محض در دو رسانه ی کاملا متفاوت یعنی نویسندگی و کارگردانی باشد، برانگیخته است.
"دفاع از دیوانگی" اثری فوق العاده مفرح است که سبب می شود با صدای بلند به این قطعات طنز بخندید. برخی از فلسفه های "وودی آلن" و برداشت طنزآمیز او درباره آفرینش، مسیحیت، مفاهیم عشق، روح و دینو ایده های جالبش در این اثر دیده می شود.
"وودی آلن" نیازی به معرفی ندارد و اگر هنوز کسی پیدا بشود که او را نشناسد، باید ابتدا سری به فیلم های درخشان او بزند تا متوجه شود چه چیزی را از دست داده است. با این حال نحوه ی نگارش "وودی آلن" آن چنان ساده و در عین حال مسحور کننده است که با مطالعه ی اثر پیش رو که "مجموعه ی کامل داستان ها و طنزنوشته ها" اوست، می توان تا حد زیادی به نگرش او به جهان که در فیلم هایش نیز به چشم می خورد پی برد. "دفاع از دیوانگی" سه کتاب "وودی آلن" با نام های "بی حساب"، "بی بال و پر" و "عوارض جانبی" را شامل می شود و هر کتاب مجموعه ای از داستان های کوتاه، طنزنوشته ها و مطالب سرگرمی کننده است.

کتاب دفاع از دیوانگی

وودی آلن
کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی دان آمریکایی است. آلن فعالیت حرفه ای خود را به عنوان یک نویسنده کتاب های طنز و سپس یک کمدین روی صحنه آغاز کرد و سپس در دههٔ ۶۰ میلادی فعالیت فیلم سازی خود را آغاز کرد.
نکوداشت های کتاب دفاع از دیوانگی
If you don’t care if you break into helpless whoops of laughter on buses, trains, or wherever you happen to be reading it
اگر برایتان مهم نیست که در اتوبوس، قطار یا هر جایی از خنده روده بر شوید، این کتاب را بخوانید.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Brilliant flights of fancy whose comic detail and inspired silliness are at once dramatic and controlled.
گریزهای درخشان فانتزی که جزئیات کمیک و حماقت الهام بخش آن، همزمان چشمگیر و کنترل شده است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب دفاع از دیوانگی (لذت متن)
بیست سال که توی دایره ی جنایی اداره ی پلیس نیویورک باشید، همه جور چیزی می بینید. مثلا این که یکی از سهام دارهای وال استریت سر این که کی کانال تلویزیون را عوض کند، بردارد قند عسلش را قیمه قیمه کند یا خاخامی که شکست عشقی خورده، تصمیم بگیرد باسیل سیاه زخم بریزد روی ریشش و بعد همه را یک دفعه دم بکشد تو. به همین خاطر بود که وقتی یک بابایی آمار یک جنازه را توی ریورساید درایو، سر خیابان هشتادوسوم، داد که نه سوراخ گلوله رویش بود، نه زخم تیزی داشت و نه اثر کتک کاری، فوری نیفتادم به نتیجه گیری های مدل فیلم های نوآر، و به جای آن، موکولش کردم به یکی از آن هزاران تکان طبیعی یی که جناب شاعر معتقد بود بدن وارث شان است، اما نپرسید کدام شان. وقتی دو روز بعدش یک نعش دیگر هم توی سوهو پیدا شد، که البته اثری از آثار بدرفتاری هم رویش نبود، و سومی را هم توی سنترال پارک پیدا کردند، دکسدرین را گذاشتم کنار و به معشوق ابدی ام گفتم که یک مدت مجبورم تا دیروقت سر کار باشم. «عجیبه!» این را همکارم، مایک سویینی، موقعی که داشت آن نوار زرد معروف را دور صحنه ی جنایت می کشید، گفت. مایک خرسی است برای خودش که راحت می شود با خرس واقعی اشتباهش گرفت، و اصلا چندتایی باغ وحش هم باهاش تماس گرفته اند که وقت هایی که خرس واقعی مریض می شود برود و جایش را پر کند.