کتاب اترک

Atrak
کد کتاب : 61541
شابک : 978-6004056779
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اترک اثر امین اطمینان

شش داستان اترک هرچند به ظاهر جدای از هم هستند اما می‌توان آن‌ها را در جایی مرتبط و حتی پیوسته دانست. در همهٔ‌ آن‌ها شخصیتی به نام شاهین اترک به عنوان روایت‌کننده، روایت‌شونده، یا شاهد و ناظر داستان حضوری کم یا زیاد دارد. سه داستان در مشهد می‌گذرند البته نه آن مشهد کلیشه‌ای و مرسوم در رسانه‌ها به اعتبار شهری مذهبی و سه داستان دیگر یکی در بلوچستان ایران، یکی در تهران، و یکی در ناکجاآبادی در شمال ایران. البته در لابلای این داستان‌ها به صورت ذهنی و عینی به زمان‌ها و مکان‌هایی در خوزستان و ترکمنستان، دههٔ پنجاه یا دههٔ اول قرن چهارده خورشیدی هم نقبی زده شده است.
داستان‌های اترک به تکه‌هایی از وقایع تاریخ معاصر ایران در بستر اتفاقاتی که برای خانواده یا خانواده‌هایی افتاده است، سایه‌وار اشاره می‌کند. اترک می کوشد تا آنچه را که بر ما رفته و آنچه را که بر ما می‌رود، روایت کنند.

کتاب اترک

امین اطمینان
متولد بیست‌و‌پنجم تیرماه هزاروسیصدوشصت‌وپنج هجری خورشیدی در مشهد و ساکن و روان در آن. کارشناسی‌ام را تاریخ محض خوانده‌ام در فردوسی مشهد و کارشناسی ارشدم را تاریخ ایران دوره اسلامی در بهشتی تهران. بهشتی همان ملی (سابق) است و ملی روزگاری همان بهشتی، فردوسی بود که آرزویش را داشتیم. داریم. خواهیم داشت همچنان لابد. نیمه‌ی دهه‌ی شصت. مشهد. پس طبیعی است که به قول ریموند کارور شاهد باشم. شاهد زندگی. نیمچه‌شاهدِ این زندگی. و گاهی شَستم خبردار شود.