کتاب رستم سپهسالار سپاهیان

Sepahsalare Sepahiyan
رمان های شاهنامه18
کد کتاب : 72720
شابک : 978-9645454430
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب رستم سپهسالار سپاهیان اثر ابوالقاسم فردوسی

همه از قد و بالا، کلفتی بازوان، گردن ستبر، پنجه‌های نیرومند و شانه‌های پهن رستم، شگفت‌زده بودند. او هرگز با هم‌سن‌وسالان خود برابر نبود. رستم به قد، بالابلندتر، به سینه، فراخ‌تر، به بازوان، نیرومندتر و به چهره، زیباتر از همگان بود. با این همه نمی‌دانست که با برتری‌‌اش چه کند! رستم در برابر نگاه‌های تحسین‌برانگیز زنان و مردان سرزمینش و نگاه سرشار از دلدادگی دخترکان چه باید می‌کرد! وقتی‌که نه می‌توانست با هم‌سالانش به تفریح و چوگان بپردازد و نه اسبی توان آن را داشت که قدرت دست او را تحمل کند، این همه برتری به چه‌کار می‌آمد؟! مگر اینکه «رستم سپهسالار سپاهیان» ایران می‌شد! کتاب «رستم سپهسالار سپاهیان» داستان رستم، پهلوانی از خطه‌ی سیستان است که آماده‌ی دفاع از سرزمینش می‌شود. اما چرا افراسیاب به‌جای ترسیدن از رستم، او را جوانی بی‌دانش خطاب می‌کند و در پی حمله به ایران است؟

کتاب رستم سپهسالار سپاهیان

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب رستم سپهسالار سپاهیان (لذت متن)
هنگامی که خبر سپهسالاری رستم به افراسیاب، پادشاه توران زمین، رسید، او بسیار خوشحال شد و گفت: «تخت پادشاهی ایران، بی پادشاه و سپهسالار سپاه آن ها جوانی بی دانش است. اکنون وقت آن است که به ایران زمین بتازیم.»