کتاب هفت خوان رستم

Haft Khane Rostam
رمان های شاهنامه20
کد کتاب : 72739
شابک : 978-9645454515
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هفت خوان رستم اثر ابوالقاسم فردوسی

رمان «هفت خوان رستم» از زمانی آغاز می‌شود که زال و رستم و بزرگان ایران‌زمین آگاه شدند، کیکاووس‌شاه و سپاهیانش به دست سپیددیو، اسیر و نابینا شده‌اند. آشوبی به پا می‌شود. زال، سخن به نادانی و کم‌اندیشی کیکاووس باز کرد و رستم به جادوی سپیددیو و شکستن طلسم نابینایی اندیشید. گودرز پیر، از غار کبودان، که کیکاووس و سپاهیانش در آن گرفتار دیوان بودند، گریخته، آمده، برای رستم و زال خبر از نابینایی و اسیری آن‌ها آورده بود. او، با جادوی دیوان مانند کیکاووس و سپاهیانش نابینا شده بود. رستم و سپاهیان‌اش به نبرد با دیوان برای آزادی کیکاووس می‌روند. رمان «هفت خوان رستم» از مجموعه رمان‌های شاهنامه است. در این مجموعه، داستان‌هایی برای کودکان سال‌های آخر دبستان و نوجوانان نوشته شده است. این مجموعه، داستان‌های کوتاهی از شاهنامه را با پرداختی تازه، در قالب رمان بازآفرینی کرده است. خواندنشان هم کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا می‌کند و هم لذت خواندن یک رمان را به آن‌ها خواهد داد.

کتاب هفت خوان رستم

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب هفت خوان رستم (لذت متن)
رستم سوار بر رخش از میان درختان تنومند و به هم فشرده به سختی گذشت. چشم به این سو و آن سو داشت تا شاید جاپای سپاهیان کیکاووس و نشانی از سم اسبان را ببیند، اما باران و باد و رویش گیاهان، هر نشانی را از میان برده بود.