کتاب اسپینوزای بازار و هشت داستان دیگر

The Spinoza of Market Street
کد کتاب : 82972
مترجم :
شابک : 978-6001827433‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 173
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اسپینوزای بازار و هشت داستان دیگر اثر ایزاک باشویس سینگر

اسپینوزای بازار عنوان این مجموعه داستان کوتاه سینگر است که در سال 1944 به زبان ییدیش منتشر شده است. فضاهای داستانی و طنز موجود در نثر آن، این اثر را به یکی از بهترین مجموعه‌های داستانی وی مبدل ساخته است. این داستان‌های کوتاه سرشار از فرهنگ عامه، افسانه‌ها و رسوم است که درک دقیق او را از ضعف‌های ذاتی سرشت انسانی نشان می‌دهد. شخصیت‌های این داستان‌ها برای خوانندگان آثار قبلی سینگر آشنا بـه نظر می‌رسند: خاخام‌های شاسیدی عجیب و غریب، ارواح، شیاطین، دختر تسخیر شده، عروس و داماد، دزد، فاحشه و گدا، و البته شخصیتی که بیشتر از هر شخص دیگری تکرار می‌شود، فیلسوف روشنفکر است.
این اثر مجموعه‌ای از نه داستان است که چنان استادانه روایت شده که شهرت سینگر را نزد خوانندگان به‌عنوان درخشان‌ترین نماینده زنده زبان ییدیش در نثر و یکی از نویسندگان مهم معاصر در آمریکا تثبیت کرده است. نقطه قوت سینگر به عنوان یک هنرمند این است که اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای فراموش کنیم که «دنیا سراسر یک دنیای خیالی است.» او آگاه است؛ و این آگاهی است که صفحات او را با نور شاعرانه رازآمیز و الهام بخشی نمادین روشن می‌کند. سبک هنری او با رئالیسم کسل کننده‌ای که هیچ پژواک معنوی تولید نمی‌کند، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

کتاب اسپینوزای بازار و هشت داستان دیگر

ایزاک باشویس سینگر
ایزاک بشویس سینگر، زاده ی ۱۹۰۴ و درگذشته ی ۲۴ ژوئیه ۱۹۹۱، داستان نویس یهودی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۱۹۷۸ است. وی هم چنین جایزه ی کتاب ملی را دریافت کرده است.پدر ایزاک و پدر بزرگ مادری او خاخام بودند. او در سال ۱۹۳۵ به ایالات متحده مهاجرت کرد، سردبیر روزنامه ی «فوروارد» در نیویورک شد و اکثر داستان های کوتاه خود را برای اولین بار در آن روزنامه چاپ کرد.سینگر تمام آثارش را به ییدیش، زبان مادری خود نوشته است. پس از به شهرت رسیدن، داستان های کوتاه و بلند او یکی پس از دیگری با نظارت خودش ب...