کتاب سیاست، فلسفه و ارعاب

Politics, Philosophy, Terror
جستارهایی در باب اندیشه هانا آرنت (اندیشه ی سیاسی)
  • 20 % تخفیف
    194,400 | 155,520 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پیله پیله
    نویسنده:
کد کتاب : 84230
مترجم :
شابک : 978-6227620245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 خرداد

معرفی کتاب سیاست، فلسفه و ارعاب اثر دانا ویلا

دانا ویلا متخصص نظریۀ سیاسی معاصر و تاریخ اندیشۀ سیاسی است. او استاد نظریۀ سیاسی در دانشگاه نوتردام، استاد مدعو در هاروارد و عضو آکادمی آمریکایی در برلین، موسسه مطالعات پیشرفته و مرکز ارزش‌های انسانی پرینستون بوده است. وی مولف شهروندی سقراطی و همچنین کتاب آرنت و هایدگر: سرنوشت امر سیاسی است.
علاوه بر این، ویلا ویراستار کتاب راهنمای کمبریج دربارۀ هانا آرنت و ویراستار مشترک مدرنیسم لیبرال و فردیت دموکراتیک است. ویلا مقالاتی دربارۀ آرنت، نیچه، وبر و سقراط در نشریات تخصصی علوم سیاسی منتشر کرده است. کتاب‌ها و مقالات ویلا به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، صربی کرواتی، اسپانیایی، عبری، ژاپنی، چینی و کره‌ای ترجمه شده است.
دانا ویلا با کتاب آرنت و هایدگر: سرنوشت امر سیاسی شهرت خود را به عنوان مفسر آثار هانا آرنت تثبیت کرد. برخلاف آن تک‌نگاری، کتابی که پیش رو دارید مجموعه‌ای از جستارها در باب جنبه‌هایی از اندیشۀ آرنت است که بسیاری از آنها پیش از این در همایش‌ها ارائه شده بودند. در این قالبی که او برگزیده، چنین تکرارهایی تا حدی اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، جستارها از حیث مضمونی انسجام درخور توجهی دارند.
همان‌طور که ویلا می‌گوید، «این جستارها از نظر موضوعی متنوع هستند اما انگیزۀ من این است که منحصر‌به‌فرد بودن بینش آرنت را از تحریف ناشی از همانند‌انگاری‌های آرامش‌بخش (اما نادرست) مصون بدارم». بسیاری اوقات، هنگامی که «می‌پنداریم می‌دانیم منظور آرنت چیست»، اصالت او و چالشی که برای مفروضات آشنای ما ایجاد می‌کند را دست‌کم می‌گیریم. ویلا برخی از منتقدان آرنت را آماج خود قرار می‌دهد.

کتاب سیاست، فلسفه و ارعاب

دانا ویلا
دانا ویلا محقق شناخته شده بین المللی اندیشه سیاسی هانا آرنت است. او همچنین کتاب‌ها، مقالات و فصل‌هایی درباره سقراط، ارسطو، روسو، هگل، توکویل، میل، نیچه، وبر، هایدگر، هورکهایمر و آدورنو، اشتراوس، مارکوزه، هابرماس و فوکو منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب سیاست، فلسفه و ارعاب