کتاب ایمان و سلامت روان-جلد اول

Faith and Mental Health
(منابع مذهبی جهت شفا جستن)
کد کتاب : 87547
مترجم :

شابک : ‭978-6003090965‮‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ایمان و سلامت روان-جلد اول اثر هارولد جی کونیگ

هدف این کتاب، بررسی تفاوت ایدئولوژی‌های مختلف در آیین‌های مذهبی و تأثیر آن‌ها بر سلامت روان نمی‌باشد، بلکه اطلاعات علمی بی‌نظیری در مورد ارتباط مذهب و سلامت روان و چگونگی ارائه خدمات سلامت روان را از سوی ادیان جهان به دست خوانندگان می‌دهد.
مخاطبان این کتاب دو گروه هستند:
1- این کتاب برای مجریان سلامت روان، برنامه ریزان خدمات سلامت عمومی، پژوهشگران، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش پزشکی که به تربیت متخصصان سلامت روان می‌پردازند، و دیگر کارشناسان مسائل سلامت که مایلند نقش مذهب را به عنوان یک منبع (یا تهدیدی) برای بیماران هیجانی یا روانی بهتر درک کنند، نوشته شده است.
2- این کتاب همچنین برای مشاوران مذهبی، روحانیون، اساتید علوم دینی، و دیگر کارشناسان مذهبی نوشته شده که احساس می‌کنند باید به افرادی که دچار بیماری هیجانی هستند کمک کنند و یا اشخاصی را برای چنین امری تربیت کنند.

کتاب ایمان و سلامت روان-جلد اول

هارولد جی کونیگ
هارولد جی. کونیگ، یک روانپزشک در دانشگاه دوک می‌باشد. عقاید وی دربارهٔ اهمیت دین، معنویت و سلامت در نیوزویک و رساناهای دیگر منعکس شده‌است.وی با پژوهش‌های در طی سال‌های بسیار در روانپزشکی و نیز بهره‌گیری از مطالعات پژوهشی در دانشگاه و یافته‌های محققان دیگر در نواحی مختلف آمریکا، به یک نتیجه‌ای در زمینه ارتباط مثبت دین با سلامت جسم و روان رسیده‌است.