کتاب کالکی

Kalki
کد کتاب : 88223
مترجم :
شابک : 978-6001052217‏
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 466
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کالکی اثر گور ویدال

کالکی یک رمان پیش و پس از آخرالزمانی توسط نویسنده آمریکایی گور ویدال است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد.
کالکی توسط تئودورا (تدی) اوتینگر، یک هوانورد اهل کالیفرنیای جنوبی (در متن "aviatrix") و نویسنده روایت می شود که پس از انتشار کتابی به نام فراتر از مادری، مورد توجه کالکی، رهبر یک مذهبی ساکن کاتماندو قرار می گیرد. این فرقه مخفیانه پول خود را از طریق فروش مواد مخدر به دست می آورد و سپس آن را با استفاده از قرعه کشی نیلوفر آبی می دهد. کالکی ادعا می‌کند که خداست، و همچنین آواتار نهایی ویشنو، که قرار است در 3 آوریل به نسل بشر پایان دهد. سپس سیاره از شر شرور خلاص خواهد شد و یک شروع تازه و پاک آغازگر عصر طلایی جدید خواهد بود. اوتینگر مشکوک است که کالکی یک واکنش زنجیره ای هسته ای در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد که هر موجود زنده ای را نابود می کند و سیاره را غیرقابل سکونت می کند. با این حال، زمانی که آخرالزمان در معرض خطر رخ می دهد، شکلی که اوتینگر از آن می ترسید به خود نمی گیرد و تنها گونه انسانی تسلیم انقراض می شود.
این رمان بسیاری از موضوعات فرهنگی و سیاسی مانند افزایش جمعیت، کنترل تولد، دوجنس‌گرایی و فمینیسم را پوشش می‌دهد.

کتاب کالکی

گور ویدال
یوجین لوتر گور ویدال (Eugene Luther Gore Vidal) (زاده ۳ اکتبر ۱۹۲۵ – درگذشته ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۲) از رمان نویسان و نمایشنامه نویسان معروف آمریکایی و فعال سیاسی بود.ویدال با نام یوجین لوتر گور ویدال، در وست پوینت نیویورک به دنیا آمد. او تنها فرزند یوجین لوتر ویدال و نینا گور بود. او پس از خدمت در ارتش در جنگ جهانی دوم، اولین رمان خود را با نام «ویلی‌وا» در سال ۱۹۴۶ منتشر کرد که روایت واکنش‌های مسافران یک هواپیما در توفانی سهمگین بود.او در دوران فعالیت خود ۲۵ رمان و بیش از...
قسمت هایی از کتاب کالکی (لذت متن)
تا دو سال چهره ای سرشناس بودم در همه برنامه های مهم تلویزیونی و رادیویی در ایالات متحده و کانادا ظاهر میشدم هرگز درباره مد، غذا، یا خانم اوناسیس بحث نمیکردم درباره فزونی میکردم درباره بودجه دفاعی درباره پرواز ، معجزه پرواز.( میخواستم عنوان کتابم را بگذارم مبارزه با جاذبه، اما ناشرم مخالفت کرد. من فقط وقتی که پشت فرمان یک هواپیما نشسته باشم زنده ام اما از طراحی و مهندسی لذت میبرم.