کتاب خلع شدگان

The Dispossessed
کد کتاب : 1167
مترجم :
شابک : 978-600-229-611-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

برنده ی جایزه ی نبیولا سال ۱۹۷۴

برنده ی جایزه ی هوگو سال ۱۹۷۵

برنده ی جایزه ی لوکس سال ۱۹۷۵

معرفی کتاب خلع شدگان اثر اورسلا کی لوگوین

کتاب خلع شدگان، رمانی نوشته ی اورسلا کی. لوگوین است که اولین بار در سال 1974 به انتشار رسید. شِوِک که فیزیکدانی نابغه است، تصمیم می گیرد دست به کار شود. او به دنبال جواب خواهد رفت، سوال هایی غیرقابل پرسش را خواهد پرسید و تلاش خواهد کرد تا دیوارهای نفرتی را خراب کند که سیاره اش را از سایر جوامع متمدن در کهکشان جدا کرده است. به سرانجام رساندن این مأموریت خطرناک یعنی دست کشیدن از خانواده و حتی زندگی خودش. شِوِک برای به چالش کشیدن ساختارهای پیچیده ی زندگی و شعله ور ساختن آتش تغییر، باید سفری بی مانند و ناشناخته به سیاره ای آرمان شهری به نام اوراس داشته باشد. رمان خلع شدگان، داستانی علمی تخیلی و فوق العاده جذاب از یکی از بهترین های این ژانر، اورسلا کی. لوگوین است و بدون شک، مخاطبین خود را ناامید نخواهد کرد.

کتاب خلع شدگان

اورسلا کی لوگوین
اورسولا کروبر لو گویین، زاده ی 21 اکتبر 1929، نویسنده ی فمینیست سبک علمی-تخیلی است. لو گویین در عرصه های رمان، شعر، داستان کودکان و جستارنویسی طبع آزمایی کرده است، اما بیشتر شهرتش به خاطر داستان های علمی- تخیلی و فانتزی هایی است که به شکل داستان کوتاه یا رمان نوشته است. او که اولین داستان هایش را در این گونه ی ادبی در دهه ی ۱۹۶۰ به چاپ رساند، اکنون یکی از مهم ترین نویسندگان داستان های علمی -تخیلی محسوب می شود.مشهورترین آثار لو گویین علمی-تخیلی هستند، اما او آثاری گوناگون شامل بیش از ۱۹ رمان ع...
نکوداشت های کتاب خلع شدگان
One of the greats... Not just a science fiction writer; a literary icon.
اورسلا کی. لوگوین، یکی از بهترین هاست... او نه فقط نویسنده ی داستان های علمی تخیلی، بلکه نمادی ادبی است.
Stephen King

A classic tale of two planets torn apart by conflict and mistrust.
داستانی کلاسیک درباره ی دو سیاره ی زخم خورده از ستیزه و بی اعتمادی.
Amazon Amazon

A challenging and urgent book.
کتابی چالش برانگیز و ضروری.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب خلع شدگان (لذت متن)
نمی تونی انقلاب رو بخری. نمی تونی اون رو به وجود بیاری. فقط می تونی خودت انقلاب باشی. اون یا توی روحت وجود داره یا این که هیچ جای دیگه ای نیست.

آدمایی که دیوار می سازن، زندانی خودشون هستن. من می خوام برم وظیفه ی درست خودم رو توی ساختار جامعه انجام بدم. می خوام برم دیوارها رو خراب کنم.

یه زمانی می رسه، حدود بیست سالگی، که باید انتخاب کنی می خوای باقی عمرت رو مثل بقیه باشی یا این که از خصوصیات عجیبت بهترین استفاده رو ببری.