کتاب قدرت بی قدرتان

Open letters : selected writings
کد کتاب : 13137
مترجم :
شابک : 978-6004900973
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت بی قدرتان اثر واتسلاف هاول

"قدرت بی قدرتان" مجموعه ای هیجان انگیز است از مقاله های سیاسی، نامه ها، سخنرانی ها، زندگی نامه، مصاحبه هایی از سالهایی که هاول، رئیس جمهور جمهوری چک، به عنوان رهبر اصلی مخالفان کشور خود سپری کرد.
"قدرت بی قدرتان" مجموعه نوشته های تکاملی واتسلاو هاول را به مدت بیست و پنج سال ارائه می دهد. در این فاصله واتسلاو هاول از یک نمایش نامه نویس شناخته شده معمولی به شجاعتی می رسد که به رهبران چکسلوواکیا مشاوره می دهد و از رئیس جمهوری که تازه انتخاب شده انتقاد می کند و می گوید: "فرض می کنم که شما این دفتر کار را از من تقاضا نکردید تا من نیز به شما دروغ نگویم." برخی از نوشتار های نامه های آزاد، مانند "جناب آقای دکتر حساک" و مقاله " قدرت بی قدرتان"، به دلیل تأثیرگذاری آنها بر نسلی از مخالفان اروپای شرقی در آن زمان به یک اسطوره تبدیل شدند. برخی دیگر، مانند بخشی از مکاتبات هاول در زندان و نیز نامه های خصوصی او به الکساندر دوبچه، برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر می شوند. که همه آنها نشانه ای بارز از انسجام فکری، اعتقاد اخلاقی و فصاحت بی حد و حصر هاول دارند، و در ادبیات اخلاقی جهان اهمیت بالائی دارند.

کتاب قدرت بی قدرتان

واتسلاف هاول
واتسلاو هاول (به چکی: Václav Havel) (زاده ۵ اکتبر ۱۹۳۶ - درگذشته ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱) اولین رئیس‌جمهور جمهوری چک از ۲ فوریه ۱۹۹۳ تا ۲ فوریه ۲۰۰۳ بود. او سیاست‌مدار، نمایش‌نامه نویس و نویسنده بود.هاول در سال 1986 جایزه اراسموس و در سال 1990 جایزه گوتلیب دوتوییلر را برای کمک های برجسته اش برای بهزیستی جامعه دریافت کرد. در همان سال مدال آزادی نیز به او اعطا شد.او در سال 1993 به عنوان عضو افتخاری انجمن سلطنتی ادبیات انتخاب شد.
نکوداشت های کتاب قدرت بی قدرتان
Brilliant and perceptive analyses...of the abuse of power by bureaucracies driven by cynical self-interest.
تحلیل های درخشان و عمیق درباره سوءاستفاده از قدرت ناشی از منافع شخصی بوروکراتیک ها.
Boston Globe Boston Globe

An inspiring collection...a fitting tribute to a cultural and political hero, and a valuable resource for anyone seeking reassurance that the principles of democracy are still cherished in our time."
مجموعه ای الهام بخش برای ادای احترام به یک قهرمان فرهنگی و سیاسی، و منبعی با ارزش برای هر کسی که می خواهد اطمینان یابد که اصول دموکراسی در زمان ما هنوز گرامی داشته می شود.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Havel's essays...show a complex political and moral sensibility. [Writing] with wonderful clarity and directness, he has a rare gift for metaphor and example. He can capture, with a phrase or a word, the dishonesty of an era.
مقالات هاول یک حساسیت پیچیده سیاسی و اخلاقی را نشان می دهد. [نگارش] با وضوح و صراحت فوق العاده او هدیه ای منحصر به فرد در زمینه استعاره و مثال است. او می تواند با یک عبارت یا یک کلمه، عدم درستکاری یک دوره را نشان دهد.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب قدرت بی قدرتان (لذت متن)
"هر عمل فرهنگی - در هر کجا که اتفاق بیفتد - بی شک پرمعنی و خوب است زیرا "وجود دارد" و همچنین چیزی را به کسی ارائه می دهد."

کابوسی به جان اروپای شرقی افتاده: کابوسی که در غرب آن است روی "دگراندیشی" نامگذاری کند. کیفیت این کابوس از باد هوای نیامده است. کابوسی که می توانیم گریبان سیستم را تغییر دهیم طبیعی و ناگزیر را به عنوان نتیجه ای در این تاریخ مشاهده کنیم.