کتاب جهت یابی در اندیشه و عمل

Religion and Rational Theology
کد کتاب : 132066
مترجم :
شابک : ‏‫978-6225250390‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 101
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب جهت یابی در اندیشه و عمل اثر ایمانوئل کانت

کتاب «جهت‌‌یابی در اندیشه و عمل»، اثری فلسفی نوشته ایمانوئل کانت، فیلسوف برجسته‌ی آلمانی است. این کتاب در دسته‌ی آثار نظری و فلسفی تقسیم‌بندی می‌شود و در‌واقع، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و مانیفست‌های کانت در دوره‌های چالش‌برانگیز زندگی این فیلسوف است.
کانت فیلسوفی است که او را با نظریات دینی در حوزه‌ی فلسفه می‌شناسند که با مطرح‌کردن سوال‌هایی شک‌آمیز، سعی در توضیح مسائل در حوزه الهیات داشت. کتاب «جهت‌یابی در اندیشه و عمل»، اثری است که به گردآوری نوشته‌های این فیلسوف بزرگ اختصاص دارد. در این کتاب همه‌ی آراء کانت در مورد دین و فلسفه‌ی الهیات برای نخستین‌بار به چاپ رسیده‌اند. مطالب منتشر‌شده در این کتاب، مربوط به سخنرانی‌ها و بیانیه‌های تند کانت در دوره‌ی درگیری او و مقامات پروس آلمان بر سر آموزه‌های دینی است که به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. همچنین در این کتاب، بیانیه‌ی نهایی کانت درباره‌ی دین، که مانیفستی معروف از او به شمار می‌رود، آورده‌شده است.
این کتاب شامل بسیاری از آثار کانت است که پیش از این به چاپ نرسیده‌اند و نوشته‌های مهمی را دربر می‌گیرد که تصویر روشن‌تری از شناخت نظریات این فیلسوف بزرگ ارائه می‌کند. مطالعه‌ی «جهت‌یابی در اندیشه و عمل» برای دستیابی به بینشی کامل و دقیق از نظریات اخلاقی کانت، فلسفه‌ی دینی‌ او و همچنین کل نظام فلسفی او ضروری به‌نظر می‌رسد. کتاب «جهت‌یابی در اندیشه و عمل» در پنج بخش اصلی تدوین‌شده که در ابتدا شامل مقدمه‌ای است که به قلم گردآورنده کتاب است که براساس نظریات کانت این نتیجه را ارائه می‌دهد که جهان در طنزی تلخ گرفتار است.
همچنین کتاب شامل بخش‌های «جهت‌یابی در اندیشه به چه معناست؟»، «جهت‌یابی در اندیشه، مسائل جغرافیایی، راه‌حل‌های سیاسی» ‌به‌قلم انارا انیل، «ساختارها وجود دارند…، اما تنها به‌شکل ویرانه‌ها: درباب تاریخ عقل و دانشگاه در آرای کانت» به‌قلم پیتر گیلگن و «یادداشت‌ها» است. در پایان کتاب هم بخشی برای آشنایی خوانندگان با اصطلاحات تخصصی فلسفه گنجانده‌شده است.
این کتاب در‌واقع چکیده‌ای از کتاب «دین و الهیات عقلی» است که در زبان اصلی بیش از 500 صفحه است اما آنچه به فارسی ترجمه و تلخیص‌شده، کتابی صد‌ صفحه‌ای است.

کتاب جهت یابی در اندیشه و عمل

ایمانوئل کانت
امانوئل کانت، زاده ی 22 آوریل 1724 و درگذشته ی 12 فوریه 1804، فیلسوف برجسته ی آلمانی بود.کانت در کونیگسبرگ، مرکز پروس شرقی، در خانواده ای متوسط و مسیحی زاده شد.او در دانشگاه کونیگسبرگ به تحصیل فلسفه و ریاضیات پرداخت و پس از دانشگاه چند سالی تدریس خصوصی کرد. کانت در سی و یک سالگی، در دانشگاه، مدرس بدون حقوق رسمی شد؛ یعنی حقوق او به شهریه ای وابسته بود که شاگردان می پرداختند و گاهی مجبور می شد بخشی از کتاب هایش را برای دوری از مشکلات مالی بفروشد. او پانزده سال در این شغل باقی ماند و در این مدت ...