کتاب نیایش شاخسار شرمی

A Prayer for the Crown-Shy
مجموعه راهب و روبات؛ کتاب دوم
کد کتاب : 133410
مترجم :
شابک : 978-6001828560
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 135
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 29 اردیبهشت

معرفی کتاب نیایش شاخسار شرمی اثر بکی چمبرز

«نیایش شاخسار شرمی» کتابی نوشته بکی چمبرز است. این کتاب که در زمره ادبیات داستانی علمی- تخیلی تقسیم بندی می شود، به موضوع رابطه انسان و ربات و احتمال سرکشی های ربات از خالق خود می پردازد.
«نیایش شاخسار شرمی» جلد دوم از مجموعه «راهب و ربات» است که سال 2022 وارد بازار نشر شد. جلد اول این کتاب که «بازیافتی وحشی» نام دارد سرآغاز ماجراجویی های راهبی به نام دکس و رباتی است که خود را ماسکپ معرفی می کند. «نیایش شاخسار شرمی» رمانی است که در زیرژانر نوظهور سولارپارنک نوشته شده است. سولارپانک به‌عنوان یک زیرژانر علمی- تخیلی ادبی و جنبش هنری، به آینده بشر پس از حل چالش های آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی می پردازد.
داستان «نیایش شاخسار شرمی» در ادامه «بازیافتی وحشی» نوشته شده و ماجراهای دکس راهب و ماسکپ را روایت می کند که پس از دوستی با یکدیگر در جلد اول حالا سفری جاده‌ای به ماه را آغاز می‌کنند. در جریان این سفر آنها گروه ها و جوامع مختلف انسانی را ملاقات می کنند و از همه این سوال را می پرسند که "مردم به چه چیزی نیاز دارند؟" در طول این سفر جاده ای، آنها با طیفی از شخصیت‌های مختلف، از جمله خانواده دکس راهب، ملاقات می‌کنند که همگی پاسخ‌های متفاوتی به این سوال می دهند. در واقع رمان «نیایش شاخسار شرمی» پیرامون سفری جاده ای پیش می رود و بر پاسخ افراد به سوال دکس و ماسکپ تمرکز دارد.
«نیایش شاخسار شرمی» رمانی است که به رغم نوظهور بودن ژانر آن از سوی منتقدان واکنش های مثبتی را دریافت کرد. روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی درباره این رمان آن را یکی از بهترین رمان های علمی- تخیلی و فانتزی سال 2022 معرفی کرد. همچنین «نیایش شاخسار شرمی» در سال 2023 برنده بهترین رمان از جایزه کتاب لوکاس شد.

کتاب نیایش شاخسار شرمی