کتاب والی و فریا

Wally & Freya
کد کتاب : 133846
مترجم :
شابک : 978-6223360886
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 27 خرداد

معرفی کتاب والی و فریا اثر لینزی پوینتر

کتاب «والی و فریا» نوشته لینزی پوینتر است. این کتاب داستانی در دسته ادبیات کودک تقسیم بندی می شود و با هدف افزایش روحیه همدلی و همکاری و همچنین شیوه برقراری عدالت برای کودکان در رده سنی 6 تا 10 سال نوشته شده است.
نویسنده در «والی و فریا» در پی آن است تا روش همکاری و برقراری عدالت را در عمل به کودکان آموزش دهد. «والی و فریا» این نکته را به کودکان و حتی خوانندگان بزرگسال یادآوری می کند که افراد در ظاهر دشمن خودشان اغلب آسیب دیده و نیازمند کمک هستند.
در داستان «والی و فریا» والی سموری قلدر و زورگو است. او هر روز ناهار خرس جنگل را می دزدد، الیور جغده را با القاب ناخوشایند صدا می کند و هیچ گونه حس همکاری با دیگران ندارد.
داستان از جایی آغاز می شود که حیوانات جنگل تصمیم می گیرند به سرگروهی فریا داستانی را با هم بنویسند اما نوشته های آن ها که در دفترچه یادداشتی مشترکی است به طرز عجیبی گم می شود. همه می دانند که ماجرای گم شدن دفترچه یادداشت زیر سر والی است. در این میان علت رفتارهای والی قلدر هم برای دیگر حیوانات جنگل جالب می شود و همانطور که آنها راز دفترچه گم شده را کشف می کنند، در راه شناخت والی و رفتارهای نامتعارف او هم قدم برمی دارند که باعث به دست آوردن نتایج شگفت انگیزی می شود.
این کتاب مصور پیامی بسیار ساده در مورد حل مشکلات شخصیتی افراد دارد و آن هم این است که هر کسی داستانی دارد که شایسته شنیدن است. نویسنده «والی و فریا» در پی آن است تا به کودکان آموزش دهد که مهربانی، همدلی و درک دیگران می تواند در بهبود آسیب های رفتاری اطرافیانشان موثر باشد.
نویسنده در این کتاب آموزشی نشان می دهد که چگونه می توان آن ها که در خطر طرد شدن از سوی اکثریت هستند، را درک کرده آن ها را به جمع بازگرداند.

کتاب والی و فریا