کتاب انسان بر ضد ظلمت

Man Against Darkness, and Other Essays
برگزیده ای از مقاله ها
کد کتاب : 133932
مترجم :
شابک : 978-6004563581
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 خرداد

معرفی کتاب انسان بر ضد ظلمت اثر والتر ترنس استیس

«انسان برضد ظلمت» نوشته‌ی والتر ترنس استیس، مجموعه‌ای از مقالات قابل تأمل است که عمیقا در شرایط انسانی و جستجوی پایدار برای معنا و روشنگری می‌کاود. همانطور که استیس به شیوایی بیان می‌کند: «بشریت در مواجهه با ظلمت همیشه به‌دنبال نور فهم و خرد بوده است». در‌ این گلچین گیرا، خوانندگان دعوت می‌شوند تا سفری به درون‌نگری را آغاز‌ کنند؛ زیرا استیس با پرسش‌های همیشگی درباره‌ی هستی، اخلاق و ماهیت واقعیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
اشاره‌ی عنوان به «انسان بر‌ضد ظلمت»، بلافاصله حس مبارزه‌ی وجودی و تحقیق فلسفی را بر‌می‌انگیزاند. مقاله‌های استیس، مجموعه‌ای غنی از ایده‌ها و دیدگاه‌ها را ارائه می‌دهند که هر‌کدام جنبه‌ی متفاوتی از تجربه‌ی انسانی را روشن می‌کند. از تأملات در‌مورد ماهیت شر و رنج گرفته تا تحقیقات در‌مورد اسرار آگاهی و معنویت، نوشته‌ی استیس به همان اندازه روشنگر و جذاب است. آنچه این مجموعه را جذاب می‌کند، توانایی استیس درآمیختن تحلیل دقیق فلسفی با بینش شاعرانه و تفکر است. او با تکیه‌بر طیف گسترده‌ای از سنت‌های فلسفی و منابع ادبی، روایتی را به‌هم پیوند می‌زند که هم از نظر فکری محرک و هم از نظر عاطفی طنین‌انداز است. خوانندگان صرفا ناظران منفعل نیستند، بلکه شرکت‌کنندگان فعال در گفت‌وگویی هستند که اعماق افکار و احساسات انسان را در‌بر می‌گیرد. زمان انتشار کتاب، به‌ویژه در دورانی که با عدم‌قطعیت و آشفتگی مشخص شده است، تلخ است. مقالات استیس چراغی از امید و خرد را در دنیایی که در تاریکی و تفرقه محاصره شده است ارائه می‌دهد. همانطور که او با مسائل اخلاقی، عدالت‌ و جستجوی معنا دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، خوانندگان از ارتباط پایدار فلسفه به‌عنوان راهنمایی برای پیمایش عمیق‌ترین چالش‌های زندگی یاد می‌کنند. همانطور که خوانندگان در صفحات کتاب کاوش می‌کنند، با مهمانی از ایده‌ها و بینش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که مفروضات را به‌چالش می‌کشد و افق‌ها را گسترش می‌دهد.
نثر استیس شفاف و قانع‌کننده است و خوانندگان را دعوت‌می‌کند تا با کنجکاوی در‌مورد اسرار هستی فکر کنند. مقاله‌های استیس چه در کاوش در ماهیت آگاهی، و چه در اندیشه‌ی اخلاق عمل انسانی، سفری عمیق و روشنگر به اعماق روح انسان ارائه می‌دهد. به قول خود استیس: «انسان بر‌ضد ظلمت، گواهی است بر قدرت پایدار فلسفه برای روشن‌کردن تاریک‌ترین زوایای تجربه‌ی بشری».این گفته، یادآوری این نکته است که حتی در مواجهه با ناملایمات، بشریت دارای ظرفیت، بصیرت، درک و تعالی است.
برای هر‌کسی که به‌دنبال کشف عمیق‌ترین سوالات زندگی با وضوح و دلسوزی است، این مجموعه یک راهنمای ضروری و منبع الهام است.

کتاب انسان بر ضد ظلمت

والتر ترنس استیس
والتر ترنس استیس (Walter Terence Stace) (زاده ۱۷ نوامبر ۱۸۸۶ - مرگ ۲ اگوست ۱۹۶۷) فیلسوف انگلیسی بود. پژوهش‌های او عمدتاً در زمینه فلسفه هگل، عرفان و نسبی‌گرایی اخلاقی است. استیس تحصیلات خود را به ترتیب در باث کالج انگلستان، فتر کالج اسکاتلند و ترینیتی کالج ایرلند به پایان رساند. در سال ۱۹۳۲ به دانشیاری فلسفه در دانشگاه پرینستون آمریکا و در سال ۱۹۳۵ به سمت استادی در همان دانشگاه منصوب شد.