کتاب تفنگ را بگذار، کانولی را بردار

Leave the Gun, Take the Cannoli
داستان حماسی ساخت فیلم پدرخوانده
کد کتاب : 134138
مترجم :
شابک : 978-6227211450
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 468
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 خرداد

معرفی کتاب تفنگ را بگذار، کانولی را بردار اثر مارک سیل

این کتاب در یک تحقیق بسیار گسترده و پردامنه، به فرایند ساخته شدن فیلم پدرخوانده و چالش‌ها و حاشیه‌های پیرامون آن می‌پردازد. نویسنده مخاطب را به استدیوهای ساخت فیلم، زندگی نویسندگان و بازیگران و همچنین شرایط سرمایه‌گذاران و کمپین‌های تبلیغاتی می‌برد تا نشان دهد چه فرایند پیچیده‌ای برای موفقیت یک فیلم در میان است. نویسنده تحقیقی پردامنه انجام داده و از پیشینه‌هایی در مورد مافیا تا زندگی ماریو پوزو و نحوه نگارش رمان پدرخوانده توسط او و ساخته شدن فیلم و مسائل مربوط به بازیگران و استدیوها می‌پردازد.
نویسنده علاوه بر تحقیق جامعی که انجام داده است، در شیوه نگارشش نیز چیره‌دستی بالایی از خود نشان داده و با بیانی داستانی، جذابیت‌های نگارشی را در کنار مستند بودن روایتش قرار داده است. نویسنده می‌کوشد روابط علت و معلولی را به خوبی بررسی کند تا از جنبه‌های گوناگون شکل‌گیری یکی از شاهکارهای تاریخ سینما و مشهورترین فیلم مافیایی را بررسی کند؛ عواملی به گستردگی وقایع دوران کودکی ماریو پوزو تا وضعیت استدیو پارامونت.
نویسنده نشان می‌دهد برای ساخته شدن این فیلم افراد بسیاری با سرسختی تلاش کرده‌اند و با وجود موانع فراوان، دست از هدف خود نکشیده‌اند. گستردگی تحقیق نویسنده و نگارش زیبای او، علاقه‌مندان به فیلم پدرخوانده را به خوبی سیراب خواهد ساخت.

کتاب تفنگ را بگذار، کانولی را بردار

مارک سیل
مارک سیل یک روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی است. سیل قبل از اینکه در سال 1984 به عنوان نویسنده مجلات مستقل تبدیل شود، به عنوان یک روزنامه نگار در تگزاس کار کرد، و از سال 2003 به عنوان ویراستار در Vanity Fair مشارکت داشت، و حدود 15 کتاب را نوشته و همکاری کرده است.نوشته های مجله سیل در Esquire، Playboy، Rolling Stone، Condé Nast Traveler، Golf Digest، Texas Monthly، InStyle، Town & Country، Time و New York Times منتشر شده است. قبل از سال 1984، زمانی که سیل یک نویسنده مجلات مستقل شد، ...
دسته بندی های کتاب تفنگ را بگذار، کانولی را بردار
قسمت هایی از کتاب تفنگ را بگذار، کانولی را بردار (لذت متن)
بذرهایی که در پدرخوانده کاشته شده، حاصل تجربه‌های دوران کودکی پوزو به شمار می‌روند. شبی اعضای خانواده با شنیدن صدایی مهیب وحشت‌زده شدند. پوزو در مقاله‌ای با نام «افراد مافیا چگونه دوست پیدا می‌کنند؟» در سال 1970 میلادی نوشت «یکی از همسایگان از راه دودکش، پتویی پر از تفنگ را در آپارتمان ما انداخت و از مادرم خواست آنها را برایش نگاه دارد، زیرا پلیس داشت در خانه‌اش را می‌زد. مادرم نیز چنین کرد، گرچه مانند بیشتر مادرهای ایتالیایی وقتی برادر بزرگترم را به خاطر سرعت بالا جریمه می‌کردند، مادرم دیوانه می‌شد. به نظرش چنین چیزی بی‌حرمتی برای خانواده به‌شمار می‌رفت.»
صفحه 23