کتاب فرشته سنگی

The Stone Angel
کد کتاب : 136845
مترجم :
شابک : 978-6008582984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 خرداد

معرفی کتاب فرشته سنگی اثر مارگارت لارنس

فرشته‌ی سنگی روایتی است از داستان زندگی هاگر شیپلی 90ساله که داستان زندگی خود را شرح می‌دهد و این‌گونه در تلاش است تا با آنچه که او را از لذت‌ها محروم کرده است، کنار بیاید. او با درهم‌آمیختن گذشته و حال از مواجهه با پیری حس غرور دارد و این در حالی است که هم‌زمان خود را یک عروس جوان سرکش و مادری داغدار می‌یابد. نویسنده با ترسیم هاگر، زنی را پیش روی ما قرار می‌دهد که خنده‌دار، خشم‌انگیز و به‌شکل دلخراشی تلخ و زننده است.

کتاب فرشته سنگی

مارگارت لارنس
ژان مارگارت لارنس سی سی (به انگلیسی: Jean Margaret Laurence CC) (زاده ۱۸ ژوئیه ۱۹۲۶ – درگذشته ۵ ژانویه ۱۹۸۷) رمان‌نویس و داستان‌نویس کانادایی بود و یکی از چهره‌های اصلی ادبیات کانادا است. او همچنین بنیانگذار Writers' Trust of Canada بود، یک سازمان ادبی غیرانتفاعی که به دنبال تشویق جامعه نویسندگی کانادا است.
قسمت هایی از کتاب فرشته سنگی (لذت متن)
هر چیزی می‌خواهم، اینجا هست. جعبه‌ای وارونه، میزم و یکی دیگر صندلی‌ام است. غذایم را روی همان‌جا می‌چینم و می‌خورم. کارم که تمام می‌شود، هنوز هوا بفهمی‌نفهمی روشن است و توی صدفی روی زمین و نزدیک پایم، چند‌‌تا سوسک می‌بینم که آنجا گیر کرده‌اند. با ناخن سیخونکی به آن‌ها می‌زنم. مرده‌اند، اما مرگ چیزی از زیبایی‌شان کم نکرده. کمرشان سبز و درخشان است، با خطی براق از مرکز تا پایین‌تنه‌شان و رنگ مسی شکم‌هایشان هم می‌درخشد. حتی اگر قرار بود به‌دنبال جواهر زمین را بکنم، وقتی چیزی عایدم می‌شد، باید اول آن را روی خودم امتحان می‌کردم. چرا نکنم؟ کسی اینجا نیست که بگوید این پیرزن پاک عقلش را از دست داده است. کلاهم را بر‌می‌دارم. به‌هرحال این کلاه مرغوب با این گل‌های شکفته، مناسب این مکان نیست. بعد با دقت و وسواس، یشم‌ها و تکه‌های مس را به موهایم آویزان می‌کنم. با آینۀ توی کیفم نگاهی به خودم می‌اندازم. از نتیجه راضی‌ام. به طره‌های خاکستری‌ام جان داده و چهره‌ام را از این‌رو به آن‌رو کرده است. سر جایم آرام و بی‌حرکت می‌نشینم. دست‌هایم از خستگی روی زانوهایم افتاده. من ملکۀ شب‌پره و زنجره‌های آسیابان و شهبانوی گوش‌خیزک‌ها هستم.