کتاب هشت جستار درباره فردوسی و شاهنامه

Ferdowsi and Shahnameh
کد کتاب : 137475
مترجم :
شابک : 978-6228089379
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هشت جستار درباره فردوسی و شاهنامه اثر دیک دیویس

در این کتاب هشت جستار تحقیقی دربارۀ فردوسی و شاهنامه عرضه شده است. این جستارها به موضوعات گوناگونی همچون منابع فردوسی در سرایش شاهنامه، دین در شاهنامه، زن در شاهنامه و بررسی ابعاد مختلف شخصیت اسطوره‌ای رستم اختصاص دارند. تصویر ایران در شاهنامه و بیت‌های الحاقی این کتاب از دیگر موضوعاتی است که در این جستارها به آن‌ها پرداخته شده است.
دیک دیویس شاعر، پژوهشگر و مترجم نامدار آثار کلاسیک فارسی است. او که در ایران و انگلستان تحصیل کرده است، در این جستارها با نگاهی تازه به فردوسی و شاهنامه پرداخته است. دیدگاه‌های بدیع دیک دیویس موافقان و مخالفانی دارد، اما همۀ صاحب‌نظران در باب تازگی، اصالت و اهمیت پژوهش‌های او اتفاق نظر دارند.

کتاب هشت جستار درباره فردوسی و شاهنامه

دیک دیویس
دیک دیویس (به انگلیسی: Dick Davis) (متولد ۱۸ آوریل ۱۹۴۵ در پرتسموس) نویسنده، شاعر و مترجم برجسته انگلیسی است.دیک دیویس در رشته ادبیات انگیسی از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شد. سپس به اخذ درجه دکترا در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه منچستر نایل آمد.دیک دیویس از پدر و مادری انگلیسی و ایتالیایی متولد شد. در سال ۱۹۷۰ برای دیدار دوستی به ایران سفر کرد. در طول اقامت خود در ایران بیمار شد. بعد از بهبود با دختری ایرانی که پرستاری وی را در دوران بیماری به عهده داشت ازدواج کرد. حاصل ازدواجش دو دختر ...