کتاب زوکرمن رهیده از بند

Zuckerman Unbound
کد کتاب : 1652
مترجم :
شابک : 978-600-367-165-2‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 خرداد

فیلیپ راث از پرفروش ترین نویسندگان آمریکا

معرفی کتاب زوکرمن رهیده از بند اثر فیلیپ راث

کتاب زوکرمن رهیده از بند، رمانی نوشته ی فیلیپ راث است که اولین بار در سال 1981 انتشار یافت. نیتن زوکرمن، پس از موفقیت بزرگ رمانش، توانسته نام خود را در دنیای ادبیات مطرح کند. همین که نیتن به خیابان های مهنتن پا می گذارد، افرادی مختلف همچون منتقدینی خودخوانده و یا از همه بدتر، طرفداران، از همه جهت به سمت او سرازیر می شوند. زوکرمن که اصلاً نتوانسته با این شهرت جدید کنار آید و نمی داند چگونه باید روتین تازه ای برای زندگی اش بسازد، وارد رابطه ای جنجال برانگیز می شود، خانواده اش را در آستانه ی فروپاشی قرار می دهد و با سرسخت ترین طرفدار خود مواجه می گردد. او همزمان، پایان دهه ی پرتلاطم 1960 را با همه ی فراز و نشیب هایش به نظاره می نشیند.

کتاب زوکرمن رهیده از بند

فیلیپ راث
فیلیپ راث در سال ۱۹۳۳ در نیوآرک، نیوجرزی آمریکا زاده شد. او فرزند یک خانواده ی آمریکایی و نوه ی یک خانواده ی یهودی اروپایی بود که در موج مهاجرت قرن نوزدهم به آمریکا کوچ کرده بودند. فیلیپ در بخش کم درآمد شهر بزرگ شد. او پس از دبیرستان به دانشگاه باکنل رفت و مدرک کارشناسی گرفت. سپس تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگو ادامه داد و در همان دانشگاه هم به تدریس ادبیات پرداخت. وی در دانشگاه پنسیلوانیا نیز ادبیات تطبیقی درس می داد که در نهایت در سال ۱۹۹۲ بازنشسته شد.فیلیپ راث در سال ۱۹۹۰ با کلر بلوم بازیگر ...
نکوداشت های کتاب زوکرمن رهیده از بند
Fascinating.
شگفت انگیز.
New York Magazine

A glowing work of fiction.
یک اثر داستانی درخشان.
Library Journal Library Journal

A masterful story.
داستانی استادانه.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب زوکرمن رهیده از بند (لذت متن)
با این که رسیدگی به کارهای مخالفان جنگ، فراریان از خدمت، و معترضان باوجدان باعث می شد که همه ی روزها و شب ها و آخر هفته ها هم مشغول کار باشد، در هر حال، تاریخ تولد همه ی بچه های خیابان بنک را در تقویمش یادداشت می کرد، و صبح روز بعد از تولد، از شکاف صندوق پستی خانواده ای که صاحب فرزند شده بودند، هدیه ای به داخل می انداخت: «از طرف لورا و نیتن ز.» و در مورد دوستان هم همین طور بود، سالگردها و روزهای تولدشان را در کنار تاریخ پروازهایش به تورنتو یا روزهای حضور یافتنش در مجمع قضایی در میدان فورلی 67 ثبت می کرد.

لورا بدون استثنا، همه ی بچه هایی را که در سوپرمارکت یا اتوبوس می دید، به گوشه ای می برد و یادشان می داد که چه طور اسب پرنده ی کاغذی درست کنند. یک بار زوکرمن دید که لورا کل طول یک واگن پر ازدحام را طی کرد تا به مسافری سرپایی بگوید که کیف پولش از جیب پشتی شلوارش بیرون زده، و زوکرمن متوجه شد که دلیل بیرون زدن آن کیف این بود که طرف مستی ژنده پوش بود، و به احتمال زیاد آن کیف را از میان وسایل جامانده ی کسی برداشته یا از جیب مستی دیگر کف رفته بود.

تمام این ها، این شانس، چه معنایی داشت؟ آنقدر ناگهانی و بزرگ که به اندازه ی بدشانسی، گیج کننده بود.