کتاب دیوارها سخن نمی گویند

Dort yildir yoksun
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 16544
مترجم :
شابک : 978-9643513498
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیوارها سخن نمی گویند اثر احمد کایا

احمد کایا یک خواننده فولک با اصالت کرد بود. او چندین آلبوم محبوب منتشر کرد که اغلب با جنبش سیاسی جناح چپ موافق بودند. او در فوریه 1999 در طی مراسمی جنجالی جایزه ی بهترین موسیقیدان سال را دریافت کرد که در آن پس از اعلام تمایل به ضبط آهنگی به زبان کردی، توسط سلبریتی ها و مقامات ملی گرای ترکیه تحت تعقیب قرار گرفت. پس از آن، کایا مجبور به ترک ترکیه و تبعید در فرانسه شد. و مدت کوتاهی پس از حمله قلبی درگذشت.
مجموعه حاضر ترجمه ای از ترانه های احمد کایا (1957-1997)، ترانه سرا، خواننده، آهنگساز و نوازنده ترک به فارسی است. ترانه های کایا با مضامین اجتماعی و سیاسی خود پیام های بزرگ انسانی را منتقل می کند. در این مجموعه ترانه هایی چون «عصیان می کنم»، «جنوب شهر»، «رهایم کن» و... آمده است.
در بخشی از شعر عصیان می کنم آمده است
" پاسخ می‌دهم،/ مادرانی را/ که دست بر قلب خود نهاده‌اند/ از زندان‌ها سخن می‌گویم/ از دردها/ شورش می‌کنم/ چون از آنان که/ سر زیر خاک فرو برده‌اند،/ می‌ترسم."
کتاب دیوارها سخن نمی گویند توسط یغما گلرویی ترجمه شده است. این کتاب را نشر نگاه منتشر کرده است.

کتاب دیوارها سخن نمی گویند

احمد کایا
احمد کایا (به ترکی استانبولی: Ahmet Kaya) ‏(۲۸ اکتبر ۱۹۵۷ – ۱۶ نوامبر ۲۰۰۰) خواننده کُرد اهل ترکیه بود. او بنیانگذار سبک اعتراض‌خوانی در موسیقی کشور ترکیه‌ است، وی در ایران طرفداران زیادی دارد.احمد کایا خوانندهٔ اهل ترکیه در سال ۱۹۵۷ در شهر ملاطیه ترکیه به دنیا آمد. او از پدری کُرد و مادری ترک در شهر عمدتاً علوی‌نشین ملاطیه به دنیا آمد و در زمان نوجوانی به خاطر شرایط دشوار زندگی پدر، به همراه خانواده به شهر استانبول نقل مکان کردند. پدر وی که قبلاً در یک کارخانۀ نساجی ...
دسته بندی های کتاب دیوارها سخن نمی گویند