کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب

What is Political Philosophy?
کد کتاب : 17890
مترجم :
شابک : 978-6004365925
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 257
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب اثر لئو اشتراوس

کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب
درباره زندگی خوب یا از جامعه خوب است. برای جامعه خوب یک امر کامل سیاسی وجود دارد. اگر این جهت گیری صریح شود ، اگر مردان آن را هدف صریح برای کسب دانش از زندگی خوب و جامعه خوب قرار دهند، فلسفه سیاسی پدیدار می شود ... مضمون فلسفه سیاسی ، اهداف بزرگ بشریت ، آزادی و حکومت یا امپراتوری است - اهدافی که می توانند همه انسانها را از حد فقیر خود فراتر ببرند. فلسفه سیاسی آن شاخه از فلسفه است که به زندگی سیاسی ، زندگی غیر فلسفی ، زندگی انسانی نزدیک ترین است. ما در این اثر مدام از خود خواهیم پرسید که فلسفه سیاسی چیست؟
اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستید این کتاب پیشنهاد های بسیار صریحی برای پاسختان ارائه خواهد دادو

کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب مجموعه ای متشکل از ده مقاله و سخنرانی و شانزده نقد کتاب که بین سالهای 1943 و 1957 تألیف شده است - شامل برخی از مشهورترین نوشته های لئو اشتراوس و صریح ترین اظهارات وی درباره مضامین شناخته شده وی است. مقاله اول تنها بیان گسترده اشتراوس در مورد معنای خود فلسفه سیاسی را ثبت می کند. سایر مقالات در مورد رابطه فلسفه سیاسی با تاریخ بحث می کنند ، گزارشی از فلسفه سیاسی قرون وسطی غیر مسیحی و مدرنیته کلاسیک اروپا را ارائه می دهند.

کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب

لئو اشتراوس
لئو اشتراوس (Leo Strauss)‏ (۲۰ سپتامبر ۱۸۹۹ در کیرشن آلمان – ۱۸ اکتبر ۱۹۷۳ در آناپولیس آمریکا) نظریه‌پرداز و مورخِ فلسفه سیاسی آلمانی - آمریکایی بود. تلفظ آلمانی نام او اشتراوس و تلفظ انگلیسی آن استراوس است.اشتراوس در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد. وی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان فلسفه سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود. وی شاگردان زیادی را در دانشگاه شیکاگو تربیت کرد و محققان برجسته‌ای که به اشتراوسی‌ها معروف هستند، از مکتب فکری او پیروی می‌کن...
دسته بندی های کتاب فلسفه سیاسی مقالاتی منتخب