کتاب جا ماندیم…

We're left
کد کتاب : 18228
شابک : 978-6002294418
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب جا ماندیم… اثر بهناز علی پورگسکری

«جاماندیم» رمانی از بهناز علیپور گسکری، نویسنده، مدرس دانشگاه و منتقد معاصر ایرانی است. این نویسنده صاحب سبک، متولد سال ۱۳۴۷ رودسر است. او تا کنون، دو مجموعه داستان کوتاه، دو رمان، دو کتاب پژوهشی در حوزهٔ مطالعات ادبی و تحلیل آثار داستانی ایرانی، یک اقتباس ادبی، و بیش از صد مقاله اعم از علمی-پژوهشی، ترویجی، مروری و… منتشر کرده است.

زبان و تکنیک های روایی در داستان های کوتاه و رمان های او درخششی ویژه دارد.

کتاب جا ماندیم…

بهناز علی پورگسکری
بهناز علی‌پور گسکری (زادهٔ ۲۸ شهریور ۱۳۴۷ در رودسر) داستان‌نویس، منتقد ادبی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ایرانی است. وی از نویسندگان زن صاحب‌سبک در داستان‌نویسی معاصر ایران است. زبان و تکنیک‌های روایی در داستان‌های کوتاه و رمان‌های او از درخشش بیشتری برخوردار است. برخی از داستان‌های کوتاه او به زبان‌های انگلیسی و ترکی ترجمه شده‌اند. او دو مجموعه داستان کوتاه، دو رمان، دو کتاب پژوهشی در حوزهٔ مطالعات ادبی و تحلیل آثار داستانی ایرانی، یک اقتباس ادبی،...
قسمت هایی از کتاب جا ماندیم… (لذت متن)
زیر باران ایستاده ای. می خوانی «باز باران با ترانه، با گهرهای فراوان... کودکی ده ساله بودم شاد و خرّم، چست وچابک...» شاد و خرم نیستی. اضطراب است که تو را دور خودت می گرداند. دانه های گرم باران را می بلعی. تشنه ای. مرغ حنایی برزین را کشته ای. پیراهن به تنت چسبیده است. دانه های باران گرم اند. گناه سرد است و تنت یخ می کند.