کتاب جامعه ی نمایش

Comments on the Society of the Spectacle
  • 112,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 18786
مترجم :
شابک : 978-9643292065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

جامعه نمایش
Comments on the Society of the Spectacle
کد کتاب : 34167
مترجم :
شابک : 978-6004363914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جامعه ی نمایش اثر گی دبور

کتاب جامعه ی نمایش به اعتقاد بسیاری پیوند های نزدیکی با ایده های مطرح شده در وقایع مه 1968 در فرانسه برقرار می کند. گی دبور نویسنده این کتاب فتیشیسم کالای بی رحمانه و ادغام آن در شیوه های زندگی روزمره را به بهترین شکل ممکن در این جستار افشا می کند. دبور در این کتاب در اصل دوره ای را نقد می کند که در آن اصل "تماشای یکپارچه" حاکم است. عملا هر فرد در اینگونه جوامع نمایشی تمام ابعاد زندگی روزمره اش با این مسئله نمایش و تماشا گره خورده است. دبور به عنوان یک متفکر با گرایشات فکری چپ، ابعاد دهشتناک اینگونه زندگی را برای ما تشریح می کند.
گی دبور نظریه پرداز ، فیلسوف ، فیلمساز مارکسیست فرانسوی بود. در دهه 1960 ، دبور رهبری گروه بین المللی موقعیت گرایان را بر عهده داشت ، که بر شورش 1968 پاریس تأثیر گذاشت ، و در طی آن وی در اشغال سوربن شرکت کرد. برخی کتاب های او را به عنوان یک عامل اصلی برای قیام 68 قلمداد می کنند.
وی یکی از مهمترین متفکران معاصر بوده و از نیمه دوم قرن بیستم در تاریخ اندیشه جایگاه مهمی داشته است. به همین ترتیب ، کتاب او تحت عنوان "جامعه نمایش" یکی از "مهمترین کتاب قرن بیستم" بشمار می آید. او همچنان یک شخصیت نامتعارف و بحث برانگیز است ، خصوصا در میان دانشمندان سیاسی رادیکال و هنر مدرن اروپایی.

کتاب جامعه ی نمایش

گی دبور
گی ارنست دوبور (Guy Ernest Debord) (زاده ۲۸ دسامبر ۱۹۳۱ - درگذشته ۳۰ نوامبر ۱۹۹۴)، تئوریسن مارکسیست فرانسوی، نویسنده، فیلمساز و از اعضای بنیانگذار بین‌الملل موقعیت گرایانه بود. وی همچنین مدت کوتاهی عضو جنبش سوسیالیسم یا بربریت بود.گی دوبور در پاریس متولد شد. پدرش هنگامی که او کودک بود درگذشت و او با مادربزرگش زندگی می‌کرد. پس از پایان دوران دبیرستان در دانشگاه پاریس در رشته حقوق به تحصیل پرداخت. او یک شاعر، نویسنده و فیلمساز انقلابی شد؛ و به همراه ژیل وولمان بین‌الملل لتریتس را...