کتاب موسیقی و سکوت

Music & Silence
  • 200,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 19912
مترجم :
شابک : 978-9643511203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 581
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ادبی کاستا (ویت برد) سال 1999

معرفی کتاب موسیقی و سکوت اثر رز ترمین

«موسیقی و سکوت» نوشته‌ی رز ترمین یک رمان تاریخی بسیار خاطره‌انگیز است که خوانندگان را به دنیای پر جنب‌ و جوش و پر فراز و نشیب دانمارک قرن هفدهم می‌برد. این اثر گیرا که در سال 1999 منتشر شد، مضامین عشق، خیانت و قدرت دگرگون‌کننده‌ی موسیقی را در پس‌زمینه‌ی دسیسه‌های سیاسی و تحولات فرهنگی به هم پیوند می‌زند.
«موسیقی و سکوت» که در دربار پادشاه کریستین چهارم دانمارک می‌گذرد، زندگی متقاطع گروهی از شخصیت‌ها را دنبال می‌کند که هر‌کدام با خواسته‌ها، جاه‌طلبی‌ها و رازهای خود دست و پنجه نرم می‌کنند. در قلب این رمان، پیتر کلر، نوازنده‌ی مرموز لوتن قرار دارد که ورود او به دربار دانمارک زنجیره‌ای از وقایع را رقم می زند که برای همیشه زندگی اطرافیانش را تغییر می‌دهد. یکی از موضوعات محوری رمان، نقش موسیقی به عنوان وسیله‌ی ارتباط، پیوند و تعالی در جهانی مملو از اختلاف و تفرقه است. ترمین به طرز ماهرانه‌ای قدرت‌موسیقی را برای پر‌کردن شکاف بین افراد با پیشینه‌ها و طبقات اجتماعی مختلف به تصویر می‌کشد و لحظات آرامش، زیبایی و طنین احساسی را در میان آشفتگی و عدم‌اطمینان ارائه می‌دهد. ترمین از طریق نثر زنده و توجه دقیق خود به جزئیات تاریخی، خوانندگان را در مناظر، صداها و بافت‌های دانمارک قرن هفدهم غرق می‌کند و دربار مجلل پادشاه کریستین چهارم و مناظر ناهموار حومه‌ی دانمارک را زنده می‌کند. از عظمت کاخ سلطنتی گرفته تا صمیمیت اتاق عود، ترمین دنیایی را خلق می‌کند که هم آشنا و هم به طرز مسحورکننده‌ای غریبه است و خوانندگان را دعوت می‌کند تا خود را در شکوه و فتنه‌ی آن گم کنند. علاوه بر این، «موسیقی و سکوت» کاوشی عمیق روانی در قلب انسان و پیچیدگی‌های آرزو، اشتیاق و پشیمانی است. ترمین با دلسوزی و همدلی به زندگی درونی شخصیت‌هایش می‌پردازد و امیدها، ترس‌ها و درونی‌ترین مبارزات آن‌ها را آشکار می‌کند. خواه این رابطه‌ی عشقی شکنجه‌آمیز بین پادشاه و همسر زیبا اما دورش کرستن باشد یا شور ممنوعه‌ای که بین پیتر کلر و امیلیا دختر خود پادشاه شکوفا می‌شود، ترمین با حساسیت و بصیرت، تفاوت‌های ظریف احساسات انسانی را به تصویر می‌کشد. «موسیقی و سکوت» علاوه بر کاوش در روابط شخصی، مراقبه‌ای درباره ماهیت قدرت و تأثیر مخرب آن بر کسانی است که آن را به‌کار می‌گیرند. ترمین انتقاد شدیدی از افراط و تفریط و سوء‌استفاده از سلطنت، و همچنین روش‌هایی که افراد توسط ساختارهای جامعه شکل می‌گیرند و محدود می‌شوند، ارائه می‌کند. ترمین از طریق شخصیت پادشاه کریستین چهارم، تناقضات و پیچیدگی‌های رهبری و همچنین فداکاری‌های شخصی و سازش‌های اخلاقی را که به دنبال قدرت می‌آیند را بررسی می‌کند.
در خاتمه، «موسیقی و سکوت» رمانی مسحورکننده و فراگیر است که خوانندگان را به دنیایی از زیبایی، فتنه و شور می برد. داستان سرایی استادانه رز ترمین و شخصیت‌های پرطرفدار این حماسه تاریخی را به خواندنی جذاب و فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. فرقی نمی‌کند به داستان‌های عاشقانه، ماجراجویی یا دسیسه‌های سیاسی کشیده شوید، «موسیقی و سکوت» چیزی را برای هر خواننده‌ای ارائه می‌کند و از شما دعوت می‌کند تا خود را در دنیای مسحورکننده موسیقی و جادوی آن گم کنید.

کتاب موسیقی و سکوت

رز ترمین
رز ترمین (Rose Tremain؛ زادهٔ ۲ اوت ۱۹۴۳) یک نویسنده، و پدیدآور اهل بریتانیا است. ترمین از سال ۲۰۱۳ ریاست دانشگاه ایست آنگلیا واقع در نوریچ انگلستان را بر عهده دارد. هم‌چنین وی دارای نشان شهروندی CBE بریتانیا است. وی در سال ۱۹۸۳ عضو انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان شد. ترمین همچنین برنده جوایزی معتبر همچون جایزه ادبیات داستانی زنان (۲۰۰۸)، جایزه ادبی کاستا بوک (۱۹۹۹) و جایزه فمینا (۱۹۹۴) شده‌است.رز ترمین از نویسندگانی همچون ویلیام گلدینگ خالق اثرسالار مگس‌ها و گابریل گارسیا مارکز ...