کتاب پسران نیکل

The Nickel Boys
کد کتاب : 27742
مترجم :
شابک : 978-6226528603
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

پسران نیکل
The Nickel Boys
کد کتاب : 23648
مترجم :
شابک : 978-6226983068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

پسران نیکل
The Nickel Boys
کد کتاب : 38755
مترجم :
شابک : 978-9644044670
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

پسران نیکل
The Nickel Boys
کد کتاب : 25875
مترجم :
شابک : 978-6222330934
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پسران نیکل اثر کولسون وایتهد

هنگامی که الوود کورتیس ، پسری سیاه پوست که در دهه 1960 در تالاهاسی بزرگ شده است ، به ناحق محکوم به رفتن به یک دارالتادیب به نام آکادمی نیکل می شود ، او ناگهان خودش را در یک اتاق وحشتناک اسیر می بیند. و تنها راه نجات الوود دوستی او با فردی "بزهکار" به نام ترنر است ، که با وجود اعتقادات ترنر مبنی بر اینکه الوود به شکل ناامید کننده ای ساده لوح است و اینکه جهان در هم است ، و تنها راه زنده ماندن در آن برنامه ریزی و جلوگیری از دردسر است هرچه زندگی در آکادمی خطرناک تر می شود ، تنش بین آرمان های الوود و شک و تردید ترنر به تصمیمی منتهی می شود که عواقب آن دهه ها بعد دیده می شود.
این کتاب بر اساس داستان واقعی از یک دارالتادیب است که 111 سال فعالیت داشته و جان هزاران کودک را گرفته و زندگی شان را نابود کرده است. رمان پسران نیکل روایتی ویرانگر و محوری است که یک رمان نویس بزرگ آمریکایی در آن اوج قدرت خود به نمایش می گذارد.
این رمان برنده ی جوایز متعددی از جمله KIRKUS PRIZE ، LONGLISTED FOR THE NATIONAL BOOK AWARD، LONGLISTED FOR THE ORWELL PRIZE FOR POLITICAL FICTION 2020 شده است و نیز جزو پرفروش ترین های نیویورک تایمز است.

کتاب پسران نیکل


ویژگی های کتاب پسران نیکل

برنده جایزه پولیتزر سال 2020

نامزد جایزه ملی کتاب سال 2019

برنده جایزه kirkus سال 2019

برنده جایزه الکس سال 2020

نامزد جایزه گودریدز سال 2019

برنده جایزه اورول 2020

کولسون وایتهد
کولسون وایتهد، زاده ی 6 نوامبر 1969، رمان نویسی آمریکایی است. وایتهد در نیویورک به دنیا آمد و در منهتن بزرگ شد. او در سال 1991 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. وایتهد در هاروارد با شاعری به نام کوین یانگ آشنا شد و کارش را به عنوان نویسنده در نشریه ی ویلج وویس آغاز نمود. او در همین زمان، شروع به نوشتن اولین آثار داستانی خود کرد. وایتهد در دانشگاه های پرینستون، نیویورک، هوستون، کلمبیا، بروکلین، هانتر و وسلین تدریس کرده است. او در سال 2016 جایزه ی ملی کتاب آمریکا و در سال 2017 جایزه ی پولیتز ...
نکوداشت های کتاب پسران نیکل
This is a powerful book by one of America's great writers.
این یک کتاب قدرتمند از یکی از برترین نویسندگان آمریکا است.
Toronto Star "

Whitehead's brilliant examination of America's history of violence is a stunning novel of impeccable language and startling insight
بررسی درخشان وایتهد از تاریخ خشونت آمریکا رمانی فوق العاده با زبانی بی نقص و بصیرتی درخشان ارائه می دهد.
Publishers Weekly, starred review

A masterpiece squared, rooted in history and American mythology and, yet, painfully topical in its visions of justice and mercy erratically denied . . . a great American novel.
شاهکاری که ریشه در تاریخ آمریکا و اسطوره شناسی دارد.و به شکل دردناکی بصیرتی در مورد عدالت و رحمت را که به شکل بی رحمانه ای انکار شده به تصویر می کشد. یک رمان آمریکایی فوق العاده.
Maureen Corrigan, NPR.org

قسمت هایی از کتاب پسران نیکل (لذت متن)
الوود بهترین هدیه زندگی اش را در روز کریسمس سال ۱۹۶۲ گرفت. هرچند افکاری که همان هدیه در مغزش فرو کرد بعدها مایه روسیاهی اش شدند. مارتین لوترکینگ در تپه صهیون تنها آلبومی بود که داشت و هیچگاه از سوزن گرامافون جدانشد. مادربزرگش، هریت، یکی دوتا صفحه سرودهای مذهبی داشت که فقط وقتی آنها را گوش میداد که جهان راه تازه ای را برای رابطه با او کشف میکرد و الوود اجازه نداشت به گروههای موتاون با آوازهای عامیانه مانند آنها به خاطر ماهیت بی بندوبارانه شان گوش دهد. باقی هدایای آن سالش لباس بود، یک پلیور قرمزرنگ و جوراب. او قطعا آنها را آن قدر می پوشید که پاره شوند، ولی هیچکدام برایش به جذابی و ماندگاری آن دستگاه گرامافون نبود

تمام سخنرانی ها در دیترویت و شارلوت و مونتگمری ضبط میشدند، و الوود را از جدالی که بر سر حقوق سیاهان در سراسر کشور جریان داشت باخبر میکردند. حتی یکی از سخنرانی ها این احساس را در او به وجود آورد که گویی یکی از اعضای خانواده کینگ است. هر بچه ای یا اسم شهربازی به گوشش خورده بود، یا به آنجا رفته بود یا به کسی که آنجا رفته بود رشک برده بود. در بخش سوم طرف آ، دکتر کینگ از این حرف میزد که چطور دخترش مشتاق دیدن پارک تفریح و سرگرمی خیابان استوارت در آتلانتا بوده، یولاندا هر وقت آن تابلوی بزرگ نصب شده در بزرگراه یا آگهی های تبلیغاتی تلویزیون را میدید، به والدینش التماس میکرد که او را به آنجا ببرند و دکتر کینگ هر بار مجبور بود با صدای زیر و لرزان و غمگینش برای او از نظام تبعیض آمیزی بگوید که پسرها و دخترهای رنگین پوست را از بقیه جدا میکرد.