کتاب چگونه ویتگنشتاین بخوانیم

How to Read Wittgenstein
کد کتاب : 25446
مترجم :
شابک : 978-9641856054
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چگونه ویتگنشتاین بخوانیم اثر ری مانک

مجموعه «چگونه بخوانیم»، با این هدف که خواننده لذت و تحریک فکری را در خواندن این نویسندگان کلاسیک تجربه کند، زمینه و توضیحی را ارائه می‌کند که درک شما از متون حیاتی برای قانون را تسهیل و غنی می‌کند.
دیگر نیازی نیست که نزدیک شدن به نوشتار روشنفکران، هنرمندان و فیلسوفان اصلی دلهره آور باشد. چگونه بخوانیم نوع جدیدی از مقدمه است - یک کلاس استاد شخصی در خواندن - که شما را با آثار برخی از تأثیرگذارترین و چالش برانگیزترین نویسندگان تاریخ روبرو می کند. این کتاب‌ها به زبانی شفاف و قابل دسترس، موضوعات اساسی مانند عزم ویتگنشتاین برای پافشاری بر یکپارچگی و استقلال اشکال غیرعلمی فهم را توضیح می‌دهند.
اگرچه ویتگنشتاین در مورد همان موضوعاتی نوشت که بر کار سایر فیلسوفان تحلیلی مسلط است - ماهیت منطق، محدودیت‌های زبان، تحلیل معنا - او این کار را با سبک شاعرانه‌ای خاص انجام داد که کار او را به شدت از آثار همتایانش جدا می‌کند و این سوال را که چگونه باید او را بخوانیم به‌ویژه مهم می‌سازد.
مونک استدلال می کند که ریشه اندیشه ویتگنشتاین عزم مقاومت در برابر علم گرایی مشخصه عصر ما، عزم برای پافشاری بر یکپارچگی و استقلال اشکال غیرعلمی فهم است. ویتگنشتاین تلاش کرد تا آن را روشن کند، نوع فهمی که ما در فلسفه به دنبال آن هستیم، شبیه فهمی است که ممکن است از یک شخص، یک قطعه موسیقی، یا در واقع از یک شعر جستجو کنیم.

کتاب چگونه ویتگنشتاین بخوانیم

ری مانک
ری مانک فیلسوف بریتانیایی است. او استاد فلسفه دانشگاه ساوت همپتون است که از سال ۱۹۹۲ در آنجا مشغول به تدریس است. در سال ۱۹۹۱ او برنده جایزه جان لولین ریس و جایزه داف کوپر برای نگارش کتاب لودویگ ویتگنشتاین:رسالت یک نابغه شد. زمینه‌های تخصص او فلسفه ریاضی، تاریخ فلسفه تحلیلی، و ابعاد فلسفی زندگی‌نامه‌نویسی است.