کتاب خیابان چرینگ کراس شماره 84

84, Charing Cross Road
کد کتاب : 26794
مترجم :
شابک : 978-6008211488
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

جزو «فهرست برترین کتاب ها درباره کتاب ها»

معرفی کتاب خیابان چرینگ کراس شماره 84 اثر هلین هانف

کتاب «خیابان چرینگ کراس، شماره 84» اثری نوشته «هلین هانف» است که اولین بار در سال 1970 چاپ شد. «هانف» در این روایت جذاب، دوستانی صمیمی را در کتابخانه ای واقع در آنسوی اقیانوس پیدا می کند. در 5 اکتبر 1949، «هلین» نخستین نامه خود را به یک کتابفروشی آثار دست دوم در لندن که در پیدا کردن کتاب های کمیاب تخصص دارد، می فرستد و لیستی از کتاب هایی را درخواست می کند که خودش نتوانسته آن ها را به دست آورد. مسئولان کتابفروشی موفق می شوند اکثر کتاب های این فهرست را برای او تهیه کنند، و به او اطمینان می دهند که برای یافتن سایر کتاب ها نیز همچنان تلاش خواهند کرد. همین نامه نگاری ساده بود که مکاتبه ای بیست ساله میان «هلین هانف» و «فرانک دول»، یکی از کارکنان کتابفروشی «مارکس و شرکا» را آغاز کرد. نامه های آن ها پس از مدتی شکلی کاملا دوستانه به خود می گیرد و «هلین» در نهایت نه تنها با سایر کارکنان کتابفروشی، بلکه با خانواده های آن ها نیز مکاتبه می کند.

کتاب خیابان چرینگ کراس شماره 84

هلین هانف
هلین هانف (انگلیسی: Helene Hanff؛ ۱۵ آوریل ۱۹۱۶ – ۹ آوریل ۱۹۹۷) نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود.هلین هانف علاقه‌ی وافری به نمایشنامه‌نویسی داشت و همین موجبات مهاجرت او را به نیویورک فراهم کرد. وی اگرچه هرگز نتوانست تئاتری را به روی صحنه ببرد، اما موفقیت و محبوبیت کتاب «خیابان چرینگ کراس شماره ۸۴»، در ۵۴‌ سالگی او را از نمایشنامه‌نویسی ناموفق و گمنام، به نویسنده‌ای محبوب تبدیل کرد. همین محبوبیت، ناشر انگلیسی‌اش را ب...
نکوداشت های کتاب خیابان چرینگ کراس شماره 84
A heartwarming love story about people who love books.
یک داستان عاشقانه دلگرم کننده درباره انسان هایی که عاشق کتاب ها هستند.
Barnes & Noble

Do read it.
حتما این کتاب را بخوانید.
Wall Street Journal Wall Street Journal

A unique treasure.
گنجینه ای منحصر به فرد.
San Francisco Examiner

قسمت هایی از کتاب خیابان چرینگ کراس شماره 84 (لذت متن)
ببخش که مدت ها است یک خط هم برایت ننوشته ام. امیدوارم درباره «آدلای» خیلی ناراحت نشده باشی. شاید دوره بعدی، شانس بهتری داشته باشد. خانم «بولتون» گفت اگر تا سال آینده هنوز زنده باشد، خوشحال می شود به تو جا بدهد؛ اما من که هیچ کسی را در این سن و سال، به سرزندگی او ندیده ام. احساس می کنم او صد سال زندگی خواهد کرد. به هر حال، ما همیشه می توانیم برایت جا پیدا کنیم.

برای همه چیزهای خوبی که برای کریسمس برایمان فرستادی ممنونم، خیلی مهربانی «هلین»! و اگر آن جماعت «مارکس و شرکا» سال آینده که آمدی برایت ضیافت به راه نیندازند، باید تیرباران شوند. امیدوارم کریسمس خوبی داشته باشی. فعلا خداحافظ و برایت بهترین آرزوها و سپاس ها را داریم.

«سفرنامه دو توکویل به آمریکا» را دارید؟ یکی مال من را امانت گرفت و هرگز آن را پس نداد. چرا آدم هایی که حتی خواب دزدیدن چیزی را هم نمی بینند، کتاب دزدی از نظرشان اشکالی ندارد؟